بازی محلی مات شیطان

[ad_1]

 

fun1642 بازی محلی مات شیطان

● نام محلی: مات شیطان (شیطان مره)
● اهداف کلی: تندرستی استواری بدن، تقویت عضلات پا، هماهنگی اعصاب و اعضای بدن
● اهداف جزئی: تمرکزفکر در نشانه گیری و تمرکز حواس
● عدد بازیکن: 3 الی 8 نفر
● سن بازیکنان: 7 الی 13 ساله
● وسیله لازم: یک رقم توپ کوچک مشابه تنیس
● محوطه بازی: لااقل 10 × 5 متر

● شرح بازی: بعد از مشخص کردن محدوده ی زمین بازی، در یک جهت آن، گودال کوچکی به صورت چاله که تقریباً به اندازه ی قطر توپ هست می کَنَند که نامش منزل یا مات شیطان هست.

در اطراف منزل شیطان، به عدد بازیکنها، چاله هایی با همان کیفیت ایجاد می شوند که هر کدام به یکی اختصاص دارد و خود در کنارشان می ایستند.

بیشتر بخوانید:  بازی محلی «سنگ بر یک»

یکی به قید قرعه، از دوری ی 5/1 متری به طور نشسته، توپ را روی زمین گذاشته و به سوی چاله ها می غلتاند که ممکن هست یکی از چهار حالت زیر پیش بیاید:

1- به هیچکدام از چاله ها نیفتد: باز حق غلتاندن توپ را دارد.

2- به چاله ی متعلق به خود بیفتد: باز دوباره آن را می غلتاند.

3- به چاله ی یکی دیگر از بازیکنان بیفتد: در آن صورت بایستی صاحب گودال را روی کولش بگیرد و این بار با تمرکزفکر و تمرکز حواس بیشتری توپ را بغلتاند.

4- و اگر توپ در منزل یا چاله ی شیطان قرار گرفت؛ به عنوان شیطان فوراً به جهت (توپ) دویده، آن را برمی دارد و به جهت سایر بازیکنان پرتاب کند تا یکی از آنها را بزند و از نقطه ی برخورد تا کنار چاله ها از او سواری کول بگیرد و بازیکنی که مورد اصابت توپ قرار گرفته بعد از سواری دادن روی خط ابتدا بازی می ایستد و به عنوان شیطان توپ را می غلتاند…

بیشتر بخوانید:  بازی محلی مخصوص نوروز

بدیهی هست وقتی که توپی روی زمین بازی به جهت چاله ها می غلتد، بازیکنان نظاره گر کنار چاله ها، منتظر عاقبت هستند تا چنانچه اگر توپ در چاله ی شیطان افتاد، عقب‌نشینی را بر قرار ترجیح دهند و از ضربه ی توپ شیطان و سواری دادن و شیطان شدن و غیره در امان باشند.

این بازی محدودیت زمانی ندارد.

● نکات: این بازی به دلیل اینکه در زمین های کاشی و اسفالت امکان پذیر نیست، لذا به همین خاطر سالهاست که به بونه ی فراموشی سپرده شده هست.

● عاقبت بازی: این بازی ضمن سرگرم نمودن بچه ها، مهارت هایی را در نشانه روی و تمرکزفکر نگاه و استواری حمل و اعتدال بدنی، کسب می کنند.

بیشتر بخوانید:  معرفی بازی های محلی گلستان

منبع:

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

بازی محلی چشم‌بسته

[ad_1] بازی محلی چشم‌بسته در این بازی ابتدا محدوده‌اى را تعيين مى‌کنند و يکى از …