عجیب ترین درختان دنیا + عکس

[ad_1]

علاوه بر آثار باستانی و تفریحات سفر، گاهی دوست داریم طبیعت گردی کنیم و به بهانه بازديد از درخت خاص یا عجيب ترين گل جهان با زیبایی های طبیعت بیشتر آشنا شویم. در این مقاله تصمیم داریم شما را با عجيب ترين درختان جهان آشنا کنیم.

1- استرالیا، درخت کاج وولمیا
عمر درخت کاج وولمیا بزرگ و زیبا به عصر يخبندان برمیگردد و بیش از 200 میلیون سال عمر دارد. ارتفاع این درخت 40 متر است و پوست آن بصورت برجستگي های قهوه ای رنگ است. درخت کاج وولمیا استرالیا در تمام طول سال سبز است و در 200 کیلومتری شهر سیدنی قرارگرفته است.

1609448879 robeka.ir عجیب ترین درختان دنیا + عکس

درخت کاج وولمیا

2- الیا بوی بون، درخت زیتون وووِز
آیا باور دارید که قدیمی ترین درخت زیتون دنیا هنوز هم همه ساله زیتون های خوشمزه به بارمی آورد؟ دانشمندانِ دانشگاه کرت، عمر این درخت را بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ سال تخمین زده اند؛ محیط تنه ی این درخت بیش از ۴, ۵ متر است. این درخت در روستای آنو وووز در کرت قرار دارد و سالیانه حدود ۲۰ هزار نفر از آن دیدن می کنند.

1609448882 robeka.ir عجیب ترین درختان دنیا + عکس

درخت زیتون وووِز

3- درخت انگور برزیلی
انگور برزیلی درخت عجیبی است که میوه هایی شبیه به تمشک بر روی شاخه ها و ساقه های آن رشد می کنند. آن ها در ایالتهای میناس گرایس( Minas Gerais) و سائو پائولو برزیل هستند. ديگر گونه های خانواده موردیان( Myrtaceae) درخت بومی برزیل، پرو، پاراگوئه، آرژانتین و بولیوی می باشند. این درخت با میوه های بنفش مایل به مشکی یا خمیری سفید آراسته است. این میوه ها به صورت خام خوردنی هستند و میتوانند در ژله ها نوشیدنیها و آبمیوه ها استفاده شوند. هنگامی که میوه ها تمام سطح درخت را می پوشاند مثل این است که حیوانات کوچکی آن را محاصره کرده اند. خواص دارویی این میوه ها شناخته شده اند.

بیشتر بخوانید:  پیام تبریک ولادت امام رضا علیه السلام

1609448886 robeka.ir عجیب ترین درختان دنیا + عکس

درخت انگور برزیلی

4- درخت سرو ابرکوه
درخت سرو ابرکوه از قدیمی ترین درختان باقی مانده از حدود 4000 سال قبل است و یکی از اثرهای طبیعی ملی ایران به شمار می رود. این درخت در شهر ابرکوه یزد قرار دارد و حدود 5/11 متر ارتفاع دارد و البته بلندای آن با ریشه بین 25 تا 28 متر است. این درخت در ادبیات و فرهنگ ایران اهمیت خاصی دارد و در دنیا بعنوان نمادی از زندگی و زیبایی معرفی شده است. سن دقیق این سرو اندازه‌گیری نشده، ولی بی گمان در بین شش درخت قدیمی دنیا قرار دارد. درخت سرو ابرکوه هم زمان با دوران اختراع چرخ در آسیای مرکزی در زمین ریشه داده و در طول دوران شاهد پیشرفت تمدن بشر بوده است.

1609448890 robeka.ir عجیب ترین درختان دنیا + عکس

درخت سرو ابرکوه

5- درخت رنگین کمان
تنه درختی که اکالیپتوس رنگین کمان نام دارد، چنين می نماید که گویی سطلی از رنگ های مختلف روی تنه سرازیر شده است. این درخت بومی مناطقی در جنوب اقیانوس آرام مانند گینه نو و جزایر هاوایی است. طیف های مختلف و متفاوت رنگین تنه این درخت چهره خاصی به آن داده است. این اکالیپتوس در عین زیبایی برای بشر مفید هم هست. پوسته تنه درخت که براحتی می ریزد، جنس چوب مناسبی برای ساختن خمیر کاغذ دارد و ديگر نیازی به قطع درخت نخواهد بود.

گونه ای از درخت اکالیپتوس است که بطور طبیعی تنها در بخش های شمالی زمین مانند بریتانیا، گینه نو و میندانو رشد می کند.

بیشتر بخوانید:  فال روز یکشنبه 27 مهر 1399

1609448897 robeka.ir عجیب ترین درختان دنیا + عکس

درخت اکالیپتوس رنگین کمان

6- درختان خون اژدها:
در بین جمعیت محلی با عنوان دم الخوین( Dam al- Akhawain) شناخته میشوند، درخت بومی جزایر سقطری یمن. این نام را بخاطر شیره سرخ رنگی که از آن می تراود به آن داده اند.

1609448900 robeka.ir عجیب ترین درختان دنیا + عکس

درختان خون اژدها

7- درخت بهشت
درخت بهشت یا همان درخت عرعر یک نوع سرو کوهی بوده و جزء درختان بومی کشور های چین، ژاپن و جنوب ِکره به حساب می آید. اما امروزه این درخت در تمامی قاره ها با آب و هوای گرم و معتدل یافت می شود. نام این درخت کوهی مفهومی آسمانی دارد و در زبان چینی، بومیان آنرا درخت بهشتی می نامند.

1609448903 robeka.ir عجیب ترین درختان دنیا + عکس

درخت بهشت یا درخت عرعر

8- درخت بواب
درخت بوآب یک درخت بزرگ تو خالی است که در زمان های قدیم، بومیان از آن بعنوان زندان استفاده می کردند. بوآب در واقع بزرگ ترين درخت میان تهی دنیا بشمار می رود. این درخت اسرار امیز در جنوب دربی( Derby) واقع در غرب استرالیا قرار دارد و جز میراث ملی آن کشور به شمار می رود.

1609448907 robeka.ir عجیب ترین درختان دنیا + عکس

درخت بوآب

9- سکویا عظیم الجثه
سکویاها درختان غول پیکری هستند که تنها گونه موجود در رده درخت غول( Sequoiadendron) می باشند. این نوع از درختان همیشه سبز، بومی دامنه های غربی کوههای سیرا نوادا ( Sierra Nevada) در کالیفرنیا هستند. عموما درخت بزرگ نامیده میشوند و بزرگ ترين درختان جهان و از نظر سایزی بزرگ ترين موجود زنده هستند.

بطور میانگین، این درختان تا ارتفاع 50 تا 85 متر توانایی رشد دارند و قطرشان 6 تا 8 متر است. آن ها در دسته بندی قدیمی ترین موجودات زنده کره زمین قرار دارند. این درخت حتی دربرابر آتش مقاوم می باشد. سکویاها آشکار می سازند که زمانی دایناسورهای غول پیکری بروی زمین می زیسته اند. در دوره ماقبل تاریخ، اینگونه بطور وسیع در آمریکای شمالی و جنگلهای سرسبز اروپایی آسیایی گسترش یافته اند. ولی در آخرین عصر یخبندان به شدت کاهش پیدا کردند و امروزه محدوده کوچکی از کالیفرنیا را دربرگرفته اند.

بیشتر بخوانید:  عکس پروفایل عاشقانه زمستانی (متن دار و بدون متن) عکس های عاشقانه زمستان و روزهای برفی

1609448910 robeka.ir عجیب ترین درختان دنیا + عکس

درختان سکویاها

10- درخت ژنرال شرمن
درخت ژنرال شرمن نام یک درخت عظیم و بلند قد میباشد که به افتخار ویلیام شرمن، یک ژنرال امریکایی نامگذاری شده است. این درخت یکی از بلندترین درختان سکویای غول پیکر است که ارتفاع آن نزدیک به ۸۴٫۸ متر می رسد.

حجم تنه این درخت عجیب در حدود سال های ۲۰۰۲ میلادی تقریباً ۱۴۸۷ متر مکعب برآورد شده بود. ژنرال شرمن در پارک ملی سکویا واقع در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. جالب است بدانید سن تقریبی این درخت حدود ۲۳۰۰ تا ۲۷۰۰ سال برآورد می شود.

1609448912 robeka.ir عجیب ترین درختان دنیا + عکس

درخت ژنرال شرمن

11- درخت کاپوک
این درخت به دلیل تیغ های ساده و بلندي که تمام شاخه هایش را پوشانده، منحصربفرد است. اینگونه ، مختص مکزیک، آمریکای مرکزی و کاراییب و شمال آمریکای جنوبی می باشد. بعضی از گونه های آن در منطقه های گرمسیری غرب آفریقا هم یافت می شوند. این درخت برای کرکهای پنبه ای شکل به دست آمده از غلاف هسته، شناخته شده است.

مطابق با اساطیرمایایی، این درختان نشانه تقدس می باشند و در بین بلندترین درختان در جهان هستند. در میامی، فلوریدا قدیمی ترین از این نوع درخت با سن 200 سال زندگی می کند.

1609448917 robeka.ir عجیب ترین درختان دنیا + عکس

درخت کاپوک

منبع: بیتوت

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

عکس نوشته های غمگین تسلیت

[ad_1] عکس نوشته تسلیت فوت اقوام عکس نوشته تسلیت مَرگ یا وفات یا درگذشت در …