نکته هایی برای خرید ساعت مچی

خرید ساعت مچی یکی از بزرگترین چالش های افراد خوش پوش است، زیرا این افراد به خوبی می دانند که انتخاب ساعتی شیک و جذاب تا چه اندازه می تواند در ظاهرشان تغییر ایجاد کند. افراد خوش پوش معمولا ساعت مچی خود را هماهنگ با دیگر اجزا ظاهر خود انتخاب می کنند. آنها هیچ موقع ساعت اسپرت را با لباس رسمی و کلاسیک نمی پوشند. خرید یک ساعت مچی کار بسیار آسانی هم نیست. با ما همراه باشید تا نکات مهم برای را به شما یادآوری کنیم.

%name نکته هایی برای خرید ساعت مچی

هیچ موقع ساعت اسپرت را با لباس رسمی و کلاسیک نپوشید

یک ساعت با کیفیت و خوب بیان گر فردیت گرایی شماست.

ساعت فقط یک قطعه کاربردی نیست، بلکه باید از پوشیدن آن لذت ببرید. اگر از پوشیدن ساعت خود لذت نبرید، پول خود را هدر داده اید.

بهتر است خودتان ساعتتان را انتخاب کنید.

بر خلاف موارد دیگر، مانند اتومبیل که مردان به طور سنتی خرید می کنند، بهتر است ساعت مچی را خودتان انتخاب کنید. زیرا ساعت مچی باید شخصیت شما را منعکس کند.

درک درستی از قیمت یک ساعت داشته باشید

یکی از معیارهایی که در خرید ساعت مچی اهمیت بسیاری دارد، قیمت آن است. با این حال، قبل از بحث در مورد قیمت گذاری مهم است که ارزش یک ساعت را در نظر بگیرید. قیمت مهم ترین چیز نیست. اگرچه اکثر افراد برای خرید ساعت مچی یک بودجه اختصاصی در نظر می گیرند، اما بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید تا یک ساعت با کیفیت نصیبتان شود.

بیشتر بخوانید:  مدل انگشتر برلیان زنانه

نوع ساعت مچی را مشخص کنید

سبک زندگی شما در انتخاب مدل ساعت بسیار تاثیر گذار خواهد بود. به عنوان مثال ساعت مچی عقربه ای می خواهید و یا به دنبال یک ساعت مچی ورزشی هستید؟ صفحه ساعت چراغ داشته باشد و یا خیر؟

اگر یک بازرگان و یا مدیر هستید، پیشنهاد ما به شما ساعت‌های مچی بند چرمی است.

اگر ورزشکار هستید و یا سبک لباس پوشیدن شما کژوال است بهتر است ساعت دیجیتال استفاده کنید.

ضد آب بودن ساعت بسیار مهم است

ضد آب بودن ساعت مچی به این معنا نیست که در حمام یا شنا از آن استفاده کنید. آب بزرگترین دشمن ساعت است. اگر با ساعتتان شنا کنید و کارھای مشابه انجام دھید، باید آن را چک کنید.

شکل ساعت مچی

گرد یا مستطیل! به طور کلی ساعت ها از این دو نوع مدل فراتر نمی روند و با قدری تفاوت مثلا ساعت های بیضی شکل و مربع شکل باز هم شبیه به دایره و مستطیل هستند. این قاعده به صورت کلی است و هیچ ضابطه‌ی دقیقی نمی توان برای آن برشمرد، اما گفته می شود صفحه ساعت مچی به شکل دایره انعطاف پذیری شخصیت را نشان می‌دهد و یک صفحه مستطیلی ساعت مچی می تواند نشان دهنده شخصیت منضبط فرد باشد. به هر حال برای خرید ساعت باید این گزینه را با خودتان حل کرده باشید که ساعت گرد یا مستطیل را می پسندید.

%name نکته هایی برای خرید ساعت مچی

صفحه مستطیلی ساعت مچی می تواند نشان دهنده شخصیت منضبط فرد باشد

بیشتر بخوانید:  ست های مناسب با لباس طلایی

اندازه صفحه ساعت مچی

قبل از انتخاب نهایی، به اندازه‌ی صفحه ساعت توجه کنید. یک صفحه‌ خیلی بزرگ برای استایل رسمی یا نیمه رسمی گزینه هوشمندانه ای نیست. مدل های کلاسیک Casio را شاید بتوان بهترین گزینه برای ست شدن با هر استایلی دانست.

اگر تجربه استفاده از ساعت های مچی کلاسیک را داشته باشید می دانید که این ساعت  ها دارای صفحه هایی کوچکتر در مقایسه با مدل‌های اسپرت هستند، به عبارت دیگر اگر خواندن زمان از روی صفحه های کوچک برایتان راحت است، توصیه می کنیم که ساعت مچی کلاسیک را انتخاب کنید. همچنین بهتر است این مورد را بدانید که برای مچ‌های لاغر و کوچک، استفاده از ساعت‌هایی با صفحه‌های بزرگ تناسبی ندارد.

رنگ ساعت مچی

انواع رنگ ها برای بند و صفحه ساعت مچی به کار می رود. بیشتر ساعت های مچی که بند فلزی دارند و در واقع یک بند نقره ای یا طلایی دارند، صفحاتی مشابه با بندهای خود طراحی می‌کنند و در بندهای چرمی با رنگ قهوه‌ای بیشترین چیزی که مد نظر است، تطابق رنگ صفحه با بند ساعت است. ساعت‌های مشکی در حالت کلاسیک و رسمی مورد استفاده هستند و ساعت های طلایی و نقره ای همراه با نگین بیشتر برای مهمانی ها و مجالس مورد استفاده هستند.

جنس صفحه ساعت مچی

نکته دیگری که درباره مقاومت ساعت باید به آن دقت کنید، جنس صفحه اصلی ساعت است؛ صفحه ساعت مچی معمولا از پلاستیک و تلق یا از شیشه و کریستال ساخته می شود. اگر پلاستیک و تلق را انتخاب می کنید باید توجه داشته باشید که زود خش می خورد. جنس شیشه ای هم زود می شکند اما در برابر سایش می تواند مقاوم باشد. بهترین انتخاب برای پوشش شفاف صفحه ساعت، کریستال است که ضدضربه، ساییدگی و خش است اما از بقیه گران تر است و اگر می خواهید ساعتی با این نوع پوشش داشته باشید، باید حسابی دست به جیب شود.

بیشتر بخوانید:  بهترین رنگ برای ست مانتو خردلی چیست ؟

نکته بعدی، میزان فشار اتمسفری روی ساعت باشد. اگر کوهنوردی می کنید یا خلبان هستید یا اینکه به کارهای هیجانی مثل جامپینگ علاقه دارید، موقع خرید حتما از میزان مقاومت فشار ساعتی که پسندیده اید، مطمئن شوید.

برند ساعت

بهترین برندهای ساعت به کشور سویس اختصاص دارد، اما با این حال کشورهای مثل چین و ژاپن و آمریکا نیز به تولید ساعت مشهور هستند، برای آنکه برخی از این برندها را بشناسید، عنوان تعدادی از آن ها ذکر می شود.

ROLEX – BULOVA – CITIZEN – ESQ – MOVADO – CARTIER – RADO – OMEGA – CASIO – LONGINES – GUCCI – TISSOT

برای اینکه اطمینان حاصل کنید که از برند اصل را تهیه می‌کنید، بهتر است از فروشگاه های معتبر و نمایندگی های معتبر هر یک از برندهای ساعت مچی خرید کنید.

 

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

قوانینی که هنگام لباس پوشیدن باید رعایت کنید

  لباس بخش مهمی از تصویر ما است 14 قواعد لباس، که همه باید یک …