بهترین کابل شبکه موجود در بازار ایران

erp5n3epoimyug45ogyjgorkyol 300x150 بهترین کابل شبکه موجود در بازار ایران

یکی از مهم‌ترین تجهیزات پسیو شبکه کابل‌ها هستند که در تمامی شبکه‌های کامپیوتری و مخابراتی از نمونه‌های مختلف این کابل‌ها استفاده می‌شود. این دسته از تجهیزات به‌دلیل تنوع و کاربرد زیادی که در شبکه‌ها دارند توسط شرکت‌های مختلفی در سطح جهان تولید و عرضه می‌شوند. در این محتوا ما به بررسی بهترین کابل شبکه موجود در بازار ایران می‌پردازیم.

کاربرد کابل شبکه

از کابل شبکه برای ایجاد ارتباط میان تجهیزات اکتیو و برق‌رسانی به آن‌ها استفاده می‌شود. وظیفه‌ی اصلی این محصولات انتقال اطلاعات است. در نظر بگیرید که کابل‌های شبکه مانند رگ‌های یک بدن عمل می‌کنند که وظیفه‌ی خون‌رسانی را برعهده دارند. کابل‌ها نیز وظیفه‌ی انتقال اطلاعات در یک سیستم را برعهده دارند.

عوامل موثر بر کیفیت کابل شبکه

ساختار یک کابل شبکه به این صورت است که از چندین زوج به هم تابیده تشکیل شده است. این رشته‌ها 8 عدد هستند که دو به دو دور هم تابیده شده‌اند و به اصطلاح زوج تابیده تشکیل می‌دهند. بعد از این زوج‌ها امکان قرارگیری شیلد و فویل در ساختار کابل وجود دارد که محل و نوع آن باعث به‌وجود آمدن نوع خاصی از کابل‌ها می‌شود.

آخرین لایه از یک کابل، روکش بیرونی آن است که از مواد مختلفی ساخته می‌شود. به‌طور کلی، جنس و نوع مواد تشکیل‌دهنده‌ی مغزی کابل، نوع و محل قرارگیری شیلد و فویل، نوع روکش، رنگ کابل و حتی متراژ آن بر قیمت و مهم‌تر از آن روی کیفیت کابل موثر است.

استاندارد

هر کابلی برای انتقال اطلاعات یک میزان سرعت و پهنای باند دارد که برای راحتی نام‌گذاری آن‌ها و شناخت کاربران از یکسری کلمات استفاده می‌شود که به آن استاندارد یا  Category می‌گویند.

این استاندارد یا Cat از 1 تا 8 است و هر چه به عدد 8 نزدیک می‌شویم، میزان سرعت و پهنای باند کابل بیشتر و نوع کابل جدیدتر می‌شود. به عنوان مثال، سرعت کابل شبکه‌ی Cat7 10 گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند آن 600 مگاهرتز است.

بیشتر بخوانید:  ایده های جالب برای ساخت کاردستی با پوست پسته
نوع کابل سرعت انتقال اطلاعات پهنای باند
Cat3 10  مگابیت بر ثانیه 16 مگاهرتز
Cat5 100 مگابیت بر ثانیه 100 مگاهرتز
Cat5e 1 گیگابیت بر ثانیه 100 مگاهرتز
Cat6 1 گیگابیت بر ثانیه 250 مگاهرتز
Cat6a 10 گیگابیت بر ثانیه 500 مگاهرتز
Cat7 10 گیگابیت بر ثانیه 600 مگاهرتز
Cat8 25-40 گیگابیت بر ثانیه 2 گیگاهرتز

 

در ایران به‌دلیل دسترسی به تجهیزاتی که میزان سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند 250 مگاهرتز را پشتیبانی می‌کنند از کابل شبکه Cat6 بیشتر استفاده می‌شود.

نوع شیلد و فویل

شیلد یک لایه از تارهای به هم بافته شده‌ و فویل یک ورقه‌ی بسیار نازک است. این دو لایه در ساختار کابل نقش محافظت‌کننده دارند و از ورود نویز و تداخل‌های الکترومغناطیسی جلوگیری می‌کنند. استفاده از هرکدام از این دو لایه و محل قرارگیری آن‌ها نوع خاصی از کابل‌ها را به‌وجود می‌آورد. نمونه‌های پرکاربرد این کابل‌ها عبارت‌اند از :

UTP: این نوع هیچ شیلد و فویلی در ساختار خود ندارد.

SFTP: به دور کل کابل یک شیلد و یک فویل پیچیده شده ‌است.

FTP: به دور کل کابل یک لایه فویل پیچیده شده است.

FFTP: فویل به دور هر زوج و همچنین کل زوج‌ها قرار دارد.

STP: یک لایه شیلد به دور کل کابل تابیده شده ‌است.

S/FTP: یک لایه شیلد به دور کل کابل و یک لایه فویل به دور هر زوج تابیده شده‌است.

H3)  نوع مغزی و روکش کابل‌ها

مغزی کابل شبکه از مس -CCC یا آلومینیوم با روکش مس – CCA ساخته می‌شود. نوع تمام مس نسبت به CCA گران‌تر و باکیفیت‌تر است. لازم به گفتن است که در برخی مواقع از فولاد نیز برای مغزی کابل‌ها استفاده می‌کنند.

در مورد روکش بیرونی کابل‌های شبکه باید گفت که از جنس PVC، LSZH و PE+PVC هستند. PVC انعطاف‌پذیری و مقاومت خوبی دارد، اما به‌دلیل داشتن مواد هالوژنی در ساختار خود در مواقع آتش‌سوزی از خود دود سمی تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید:  زن ۹۸ ساله‌ چینی که استاد کونگ فو است!

برخلاف آن LSZH انعطاف‌پذیری بالایی دارد و در ساختار آن مواد هالوژنی قرار ندارد. همین موضوع باعث می‌شود در زمان آتش‌سوزی دود سمی تولید نکند.

PE+PVC، این دو روکش در کابل‌های Outdoor به کار می‌روند. در حقیقت برای ایجاد مقاومت در برابر عوامل فیزیکی و بیرونی مانند نور خورشید، گرما، باران، گرد و غبار و… برای کابل‌ها از دو روکش استفاده می‌کنند.

بهترین کابل شبکه

از بهترین برند کابل شبکه موجود در بازار می‌توانیم محصولات شرکت لگراند، نگزنس و بلدن را نام ببریم. این شرکت‌ها هرکدام محصولات متنوعی را تولید و روانه‌ی بازار می‌کنند.

لگراند، بهترین کابل شبکه

34tg3pou4y894m9tfj3otk4 300x150 بهترین کابل شبکه موجود در بازار ایران

کابل شبکه لگراند از مهم‌ترین محصولات برند فرانسوی لگراند است که در سرتاسر دنیا یکی از پرفروش‌ترین محصولات به شمار می‌رود. این شرکت کابل‌های خود را با استانداردهای Cat5e، Cat6، Cat6a و Cat7 به‌صورت indoor و Outdoor تولید می‌کند.

این کابل‌ها در انواع SFTP، UTP، FTP و… و با روکش‌های PVC، LSZH و PE+PVC عرضه می‌شوند. مغزی آن‌ها تمام مس یا آلومینیوم با روکش مس است. در مورد تست فلوک پرمننت و چنل نیز باید گفت که روی برخی از این محصولات این تست‌ها انجام می‌شوند. این محصولات در رنگ‌های زرد و آبی و نمونه‌هایOutdoor  با رنگ مشکی و متراژ 305 و 500 متری عرضه می‌شوند.

به‌طور کلی، باید اعلام کرد که در بین انواع مختلف، کابل این شرکت بهترین کابل شبکه Cat6 SFTP است. همچنین کابل‌های Cat6a و Cat7 این برند که از نوع S/FTP هستند نیز جزو بهترین‌ها در دنیا به شمار می‌روند.

نگزنس یکی از بهترین برندهای کابل شبکه

ftro35t0ug98uj54ofj45oitj45otk 300x150 بهترین کابل شبکه موجود در بازار ایران

نگزنس یکی دیگر از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید کابل شبکه است. کابل‎های Indoor و Outdoor این شرکت با استانداردهای Cat5e، Cat6، Cat6a و Cat7 و در انواع SFTP، UTP، S/FTP و… تولید می‌شوند.

بیشتر بخوانید:  نان تست ، بوم‌نقاشی زن سرشناس ژاپنی!

روکش به‌کار رفته در این محصولات PVC، LSZH، PE+PVC و PE است. رنگ این محصولات نارنجی و متراژ آن‌ها 305 و 500 متر است. روی برخی از محصولات این شرکت نیز تست فلوک پرمننت و چنل نیز انجام شده است.

کابل شبکهCat6 SFTP Outdoor  یکی از محصولات منحصر به فرد این شرکت است. این کابل 305 متری بوده و تضمین پاس کردن تست فلوک پرمننت را هم دارد. از کابل‌های Indoor این برند می‌توانیم کابل‌های Cat6a و Cat7 را نام ببریم که هر دو  S/FTP بوده و با داشتن روکش بیرونی LSZH و تست فلوک پرمننت جزو بهترین کابل‌های دنیا به شمار می‌روند.

بلدن، بهترین‌ها در تولید کابل شبکه

3rf3p5tu4yn5y89t589ft54otj 300x150 بهترین کابل شبکه موجود در بازار ایران

کابل‌های برند بلدن با استانداردهای Cat6 و Cat6a و با مغزی‌های CCC و CCCA تولید می‌شوند.

نوع روکش این کابل‌ها PVC است و از نظر شیلد و فویل به‌صورت UTP و SFTP هستند. متراژ آن‌ها 305 و رنگ کابل‌ها طوسی است. این شرکت نسبت به نگزنس و بلدن تنوع کمتری در تولید کابل‌های خود دارد. با این تفاسیر باز هم جزو بهترین برندهای کابل شبکه در بازار است.

به عنوان یکی از بهترین محصولات این شرکت می‌توانیم کابل شبکه Cat6 SFTP که روکش PVC و مغزی تمام مس دارد را نام ببریم. این نمونه به‌صورت UTP و متراژ 305 متر تولید می‌شود.

حرف آخر

در این محتوا سعی شد بهترین برند کابل شبکه و چند نمونه از بهترین کابل‌های تولید شده توسط آن‌ها را به شما معرفی کنیم. اینکه کدام برند و چه محصولی برای سیستم و شبکه‌ی شما مناسب است، کاملا به شبکه‌ی شما، تجهیزات و میزان سرعت و پهنای باند مدنظر شما بستگی دارد. اما به جرئت می‌توان گفت که برندهای گفته‌شده بهترین کابل شبکه موجود در بازار ایران و جهان را دارند.

منبع: بهترین کابل شبکه

مطلب پیشنهادی

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

همانطور که می‌دانید، یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از افراد با روبرو شوند، …