تامین گرمایش با دستگاه گرمایش تابشی گرماتاب

بشر در دوران مختلف از روش های گوناگونی جهت تامین گرمایش استفاده نموده است . گرمایش تابشی یکی از بهینه ترین روش ها برای ایجاد آسایش دمایی می باشد.

34tpfkj04u595yun45oy54o 1 300x200 تامین گرمایش با دستگاه گرمایش تابشی گرماتاب

در طی ادوار گذشته  سامانه های گرمایش تابشی بسیار گسترده شده اند و کشور های بسیاری از این سیستم ها برای تامین گرمایش خود استفاده می کنند.

همانطور که اشاره شد سامانه های گرمایش تابشی انواع مختلف و گسترده ای دارند اما دسته بندی که در این مقاله قصد توضیحات بیشتر در مورد آنها را داریم سامانه های گرمایش تابشی لوله ای می باشد.

گرماتاب چیست؟

werpk4vju5hhy9v54not5j4 1 300x225 تامین گرمایش با دستگاه گرمایش تابشی گرماتاب

سامانه های گرمایش تابشی در ایران بیشتر با نام گرماتاب شناخته می شود. گرماتاب از قطعات مختلفی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم تشکیل شده اند. هر یک از این اجزا دارای نقش مهم و کلیدی در فرایند تامین گرمایش دارند.

4tk4vk5jy09ju4ujj9yoj5 1 300x218 تامین گرمایش با دستگاه گرمایش تابشی گرماتاب

لوله ی آتش خوار در گرماتاب

در ساختار و پیکربندی بخاری صنعتی، گاز مایع یا شهری درون لوله هایی که به آنها لوله ی آتش خوار می گویند می سوزد همانطور که از اسم این لوله ها مشخص است احتراق با دمای بسیار بالا نزدیک به 450 درجه سانتی گراد در درون این لوله ها صورت می گیرد.

انرژی تابشی در بخاری تابشی گرماتاب از سطح لوله ی آتش خوار و تابشی تابیده می شود. این لوله ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند. لوله های آتش خوار دستگاههای گرماتاب از جنس آلومینایز میباشد.

بیشتر بخوانید:  ۱۲۰سالگی پارکینگ های طبقاتی به روایت تصویر

سطوح منعکس کننده (رفلکتور)

گرمای تولید شده در لوله آتش خوار در دستگاه تابشی گرماتاب، به کمک این منعکس کننده ها در محیط تابش داده می شوند و اجسامی که در اطراف هستند را گرم می کنند.

جنس ورق های منعکس کننده در دستگاههای گرماتاب از استیل می باشد. در نصب رفلکتورها باید به نکات مهمی توجه نمود تا در صورت انبساط طولی مشکلی در ساختار و عملکرد دستگاه ایجاد نشود.

فن مکنده

فن مکنده مکش لازم را درون لوله جهت حرکت محصولات احتراق به سمت انتهای لوله فراهم می نماید. امروزه بخاری تابشی در مدلهای مختلف با ظرفیتهای حرارتی متفاوت تولید میگردد. فن مکنده بر حسب ظرفیت و مدل دستگاه گرمایش تابشی متفاوت میباشند.

نکاتی در خصوص نصب دستگاه های گرماتاب

نکته مهم در دستگاه های گرمایش تابشی، نحوه نصب آنها میباشد. دستگاه های گرمایش تابشی از نظر فناوری بسیار حرفه ای تر و مدرن تر از سامانه های گرمایش همرفتی هستند. به جهت نصب سامانه های گرمایش تابشی در ارتفاع، میبایست به نکات زیر توجه نمود.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) مسابقه انتخاب زیباترین شاهین‌ها

دستگاه های گرماتاب را نباید در فاصله ای اندک از کابل برق ، لوله گاز و سامانه های اطفاء حریق قرار داد.

امکان نصب دستگاه گرماتاب در اکثر کاربری ها و کارخانجات با تولیدات گوناگون میسر میباشد. این احتمال وجود دارد که در برخی از کارخانجات که تولیدات خاصی دارند نصب گرماتاب توصیه نشود. از اینرو پیشنهاد میگردد برای انتخاب مدل دستگاه و شرایط نصب با کارشناسان فنی مربوطه در تماس باشید.

جهت مشاوره رایگان برای خرید و نصب دستگاه های گرمایشی تابشی گرماتاب از طریق شماره تماس 09124884905 با ما در ارتباط باشد.

همچنین برای مشاهده تصاویر پروژه های انجام شده و برای مطالعات بیشتر در خصوص دستگاه های گرمایش تابشی گرماتاب به سایت ما به آدرس garmataaban.com  مراجعه نمایید.

جهت تعیین ارتفاع استقرار هیتر تابشی در در فضاهای باز و یا فضاهای نزدیک درب ورودی سالنها، بهتر است طبق نظر کارشناس فنی اقدام نمود. در شرایط مزبور ارتفاع نصب پایین تر از ارتفاع مجاز نصب دستگاه ها در فضاها و سالنهای بسته میباشد.

در پروژه هایی که تامین گرمایش به صورت موضعی و فقط جهت تامین گرمایش بخشی از سالن مدنظر باشد. میبایست ارتفاع استقرار هیتر تشعشعی گرماتاب طبق نظر کارشناس فنی گرماتاب صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید:  سرو غذا در کنار گورها، خلاقیت رستوران هندی

در پروژه هایی که تامین گرمایش به صورت موضعی و فقط جهت تامین گرمایش بخشی از سالن مدنظر باشد، میبایست محل مورد نظر به دقت و درستی توسط مشتری به کارشناسان فنی گرماتاب منتقل گردد تا از دوباره کاری نصب هیتر تابشی گرماتاب جلوگیری به عمل آید.

در هنگام نصب هیتر تابشی به صورت زاویه دار میبایست نسبت به تهیه و تامین ساپورتهای نگهدارنده اقدام نمود. جهت رعایت فواصل ساپورتها و نحوه تامین و ساخت آن، ضروری است به قسمت منوی خدمات فنی همین سایت مراجعه نمایید.

هیتر های تابشی گرماتاب مدل۲۲ و ۳۵ و ۴۰ کیلووات از دو نقطه با زنجیر به محلهای مورد نظر مستقر میگردند.

lrmjc3nt4oh3ith354itj5k 1 300x111 تامین گرمایش با دستگاه گرمایش تابشی گرماتاب

هیتر های تابشی گرماتاب مدل ۵۰ و ۶۵ کیلو وات از سه نقطه با زنجیر به محلهای مورد نظر مستقر میگردند.

34tv45kijy09uj45pyi4 1 300x124 تامین گرمایش با دستگاه گرمایش تابشی گرماتاب

موارد مهم در سالن های ورزشی

در سالن های ورزشی با توجه به اینکه بدن ورزشکاران در اثر فعالیت و تحرک بالا، تولید گرما میکند بهتراست دستگاهها بر روی سکوی تماشا گران نصب گردد. البته نحوه استقرار و چیدمان بخاری تابشی گرماتاب در این سالنها نهایتا میبایست توسط کارشناس فنی گرماتاب نهایی گردد. در سالنهای ورزشی جهت جلوگیری از برخورد توپ به دستگاه، نصب توری محافظ گرماتاب ضروری میباشد.

3tfg45j0yu459yovu64noyij 1 300x141 تامین گرمایش با دستگاه گرمایش تابشی گرماتاب

مطلب پیشنهادی

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

همانطور که می‌دانید، یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از افراد با روبرو شوند، …