تفاوت عطر و ادکلن چیست؟

تفاوت عطر و ادکلن چیست؟

dc7c4e84 343d 4641 952d 9177885108d6 تفاوت عطر و ادکلن چیست؟

بسیاری از ما با نام‌های مختلفی مانند عطر، ادکلن، ادوپرفیوم، ادوتویلت و غیره درباره مواد خوشبوکننده آشنا هستیم. اما بسیاری از ما نمی‌دانیم که هر یک از این مواد چه ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند و کدامیک از آن‌ها گرانتر است. در این مقاله به تفاوت بین عطر و ادکلن و نوع‌های مختلف مواد خوشبوکننده آشنا خواهیم شد.

به طور اشتباه، بسیاری از افراد باور دارند که تفاوت بین عطر و ادکلن به جنسیت مرتبط است، به این معنی که ادکلن برای مردان و عطر برای زنان است. این باور ممکن است به دلیل تمایل بیشتر مردان به استفاده از عطرهای ملایم‌تر باشد. اما تفاوت اصلی بین عطر و ادکلن در قدرت ماندگاری رایحه و غلظت آن‌ها است. عطرها معمولاً قوی‌تر از ادکلن‌ها هستند و غلظت اسانس‌ها در آن‌ها بیشتر است که باعث می‌شود ماندگاری عطر نسبت به ادکلن بیشتر باشد.

تفاوت نحوه‌ی استفاده عطر و ادکلن

32c0f50c 8e92 4e4d 910c ac022fc64c25 تفاوت عطر و ادکلن چیست؟

تفاوت دیگر عطر و ادکلن نحوه‌ی استفاده از آن است. عطرها معمولا از راه دور بر روی پوست اسپری می‌شوند اما ادکلن‌ها معمولا به پوست مالیده یا پاشیده می‌شوند.

با توجه به اینکه عطر بوی قوی‌تری دارد و ماندگاری آن هم بیشتر است، در هر نوبت نیاز نیست که مقدار زیادی از آن استفاده شود. با توجه به اینکه خیلی از افراد ممکن است به بوهای تند و قوی حساس باشند، مصرف بیش از حد عطرها حتی می‌تواند آزاردهنده باشد و موجب سر درد، عطسه و در برخی موارد حالت تهوع شود. در مورد ادکلن‌ها با توجه به رایحه ملایم‌تری که دارند، با آزادی بیشتری می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:  معرفی بهترین پودر فیکس برای پوست چرب:

تفاوت قیمت عطر و ادکلن

ba47546c 4e88 454f b90a ab3bde618380 تفاوت عطر و ادکلن چیست؟

یکی دیگر از تفاوت‌های قیمت عطر و ادکلن زنانه آن است. به طور معمول قیمت عطر، گران‌تر از ادکلن است. علت اصلی این نرخ قیمت بالاتر میزان غلظت بیشتر اسانس در ساخت عطرها و ماندگاری بیشتر است. اسانس‌ها معمولا قیمت بالایی دارند و هرچه تعداد اسانس‌هایی که در یک عطر استفاده می‌شود بیشتر باشد، قیمت آن بالاتر است.

عطرها چگونه ساخته می‌شوند؟

1f3cd288 bf81 49a1 ac06 dd04fcab2c43 تفاوت عطر و ادکلن چیست؟

تولیدکنندگان عطر، اسانس‌های طبیعی و مصنوعی با رایحه‌های مختلف را با مقداری الکل ترکیب می‌کنند که باعث تثبیت رایحه‌ها و رقیق شدن روغن‌ها می‌شود. الکل به دلیل نقشی که در کنترل غلظت اسانس‌ها و ماندگاری بو دارد، یک فاکتور مهم در ساخت عطر است.

یافتن غلظت مناسب برای انتخاب یک عطر عالی بسیار مهم است. اگر غلظت آن کم باشد، بوی عطر به سرعت محو می‌شود و اگر زیادی غلیظ باشد ممکن است شدت بوی آن برای خودتان و اطرافیان آزاردهنده شود که باعث می‌شود در فاصله‌ی خیلی کمی از آن بو زده شوید.

برای اینکه با تفاوت عطرها و ادکلن به خوبی آشنا شویم و انتخاب مناسبی برای خرید عطر و ادکلن مردانه داشته باشیم، بهتر است ابتدا با هر کدام از این عنوان‌ها و دسته‌بندی‌های آن‌ها به طور کامل آشنا شویم.

عطر خالص چیست؟

60f8fef2 8599 4a54 89e3 8a079d127405 تفاوت عطر و ادکلن چیست؟

عطر خالص در بین عطرهای موجود بیشترین غلظت را دارد و بین ۱۵ تا ۳۰ درصد ترکیبات آن از اسانس‌ها است که باعث می‌شود شدت بو و ماندگاری آن بیشتر باشد. به خاطر همین رد بو همیشه در عطرهای خالص چشمگیرتر است.

بیشتر بخوانید:  جمجمه‌ای که یک شبه ارزشمند شد+عکس

ادو پرفیوم چیست؟

dfaa28ed 0576 4596 88fa 5ce77264cc37 تفاوت عطر و ادکلن چیست؟

غلظت اسانس‌های رایحه‌دار در ادو پرفیوم بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است. ساخت ادو پرفیوم‌ها به صورتی است که رایحه‌ی آن‌ها در کل روز روی بدن باقی می‌ماند، بدون اینکه بوی آن‌ها برای کسی آزاردهنده باشد. ادوپرفیوم‌ها به دلیل غلظت و ماندگاری مناسبی که دارند بسیار پرطرفدار هستند و بخش زیادی از قفسه‌های فروشگاه‌های بزرگ را به خودشان اختصاص می‌دهند.

ادو تویلت چیست؟

055a61ce 9b99 4718 a32f a5afad149bd2 تفاوت عطر و ادکلن چیست؟

غلظت اسانس‌ها در ادو تویلت‌ها بسیار کمتر و معمولا بین ۵ تا ۱۵ درصد است. رد بوی ادو تویلت‌ها سبک‌تر است و نمی‌توان توقع داشت که بوی ادو تویلت‌ها در کل روز ماندگار باشد. بسیاری از عطرهای موفق و محبوب ابتدا به عنوان ادوپرفیوم تولید شده‌اند و سپس با رایحه ملایم‌تری به عنوان ادوتویلت هم به بازار عرضه می‌شوند. برخی نت‌ها ممکن است در ادوپرفیوم و ادو تویلت متفاوت باشند؛ مثلا در ادو تویلت‌ها معمولا نت‌های سنگین مثل چوب یا نعناع هندی حذف می‌شوند تا رایحه ملایم‌تری داشته باشیم.

به طور کلی افراد معتقدند که ادو تویلت‌ها برای استفاده در روز و ادو پرفیوم‌ها برای استفاده در مواقع خاص بسیار مناسب‌اند، اما باز هم همه چیز بستگی به انتخاب شما دارد.

ادکلن چیست؟

070531eb ab91 4a07 9211 d832e61c9160 تفاوت عطر و ادکلن چیست؟

ادکلن معمولا یک اصطلاح رایج برای رایحه‌های مردانه در آمریکای شمالی است. اما در واقع ادکلن‌ها محلول‌های خوشبو کننده‌ای هستند که غلظت روغن‌های معطر در آن‌ها بسیار کم و بین ۲ تا ۴ درصد است و میزان الکل به کار رفته در آن‌ها بیشتر است و عمر ماندگاری آن‌ها تنها چند ساعت است. ادکلن‌ها برای اسپری کردن و ایجاد طراوت با بوی خوش بسیار مناسب هستند.

بیشتر بخوانید:  ایجاد ترافیک بالا برای سایت از طریق سئو

اوفرش (Eau Fraiche)

dff80614 cb9a 494a 9162 5457c0d7a86f تفاوت عطر و ادکلن چیست؟

Eau Fraiche که در زبان فرانسه اوفرش (اُ ف غِیش) تلفظ می‌شود، سطح غلظت اسانس‌ها به حداقل خود و بین ۱ تا ۳ درصد می‌رسد. بر خلاف ادکلن که مانند انواع عطرها با الکل ترکیب می‌شوند، یک ویژگی متمایز کننده در اوفرش این است که با آب مخلوط می‌شود و به همین دلیل و با توجه به غلظت پایینی که دارد طبیعتا ماندگاری کمتری هم دارد.

مهم‌ترین دغدغه برای مصرف‌کنندگان هر کدام از این محصولات خوشبو کننده، پیدا کردن راهی است که ماندگاری بوی عطر را تا جایی که می‌شود بیشتر بالا ببرند. قطعا فرار بودن بوی عطر و ادکلن‌ می‌تواند به طور کل شما را از خریدی که انجام داده‌اید، ناامید کند.

حرف آخر

حال که با تفاوت‌ها و میزان غلظت هر کدام از انواع عطر و ادکلن آشنا شده‌اید، بدون شک می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید. همچنین می‌توانید از ترفندهایی برای بیشتر کردن ماندگاری بوی عطر و ادکلن هم استفاده کنید که کارهای ساده اما تاثیرگذاری خواهند بود.

منبع: مرکز خرید آنلاین بانی مد

پایان رپورتاژ اگهی

مطلب پیشنهادی

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

همانطور که می‌دانید، یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از افراد با روبرو شوند، …