تکنولوژی بروز راهسازی

relgfmv095yi94p5opyjop45yjh 300x150 تکنولوژی بروز راهسازی

امروزه تکنولوژی با رشد چشم گیری همراه شده است و این رشد در تمامی جنبه‌های زندگی روزمره خود را نشان می‌دهد. صنعت راه‌سازی هم از این قاعده مستثنی نیست و تاثیر زیادی از تکنولوژی می‌گیرد. در چشم اندازه آینده این صنعت، جهش بزرگی پیش بینی می‌شود و در تمامی مراحل راه‌سازی، از لوازم و ماشین آلات تا قطعات سنگ شکن، شاهد تحول زیادی خواهیم بود. در ادامه به معرفی تکنولوژی‌های خواهیم پرداخت که به عقیده کارشناسان، نقش مهمی در این تحول ایفا خواهند کرد.

  • تکنولوژی واقعیت افزوده AR: یکی از تکنولوژی‌های موثر این روزها در سراسر دنیا، تکنولوژی واقعیت افزوده است که با کمک آن می‌توان عوامل مجازی را به دنیای واقعی اضافه کرد. این تکنولوژی در صنعت راه‌سازی، ساخت‌ساز، دکوراسیون داخلی و … کمک زیادی می‌کند و حتی در زندگی روزمره هم بسیار کاربردی است. به طور مثال یک فروشگاه لباس می‌تواند در اتاق پرو خود از این تکنولوژی استفاده کند؛ مشتریان پس از ورود به اتاق، خود را در آن لباس خواهند دید بدون آن‌که واقعا لباس را بر تن کنند. در صنایع راه‌سازی و ساخت و ساز هم با کمک واقعیت افزوده، مواردی را به دنیای واقعی می‌افزایند تا کلیت طرح را بررسی کرده و در صورت دارا بودن شرایط، آن را اجرایی کنند.
  • نرم‌افزارهای اکوسیستم تحلیل داده های حجیم: در سال‌های آینده شاهد افزایش استفاده از نرم‌افزارهای دیتا محور در تمامی صنایع خواهیم بود. این نرم افزارها حجم عظیمی از داده‌ها را تحلیل و نگهداری می‌کنند و از ابتدا تا انتهای پیاده سازی یک پروژه، به کمک مهندسین خواهند آمد.
بیشتر بخوانید:  روباه صلیبی؛ گونه ای کمیاب با ظاهری خاص(عکس)

revk0 540uy9045uy94 300x200 تکنولوژی بروز راهسازی

  • بتن خود ترمیم شونده: یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌هایی که صنعت راه سازی در طی ده سال آینده تجربه می‌کند، استفاده از بتن‌های خود ترمیم شونده است. این بتن‌ها با تکیه بر تکنولوژی خاص خود، ترک‌های موجود بر روی سطح را ترمیم کرده و جایگزینی بی‌نظیر برای بتن‌های معمولی هستند که امروزه از آن استفاده می‌شود. در مناطق زلزله خیز یا بسیار خشک که احتمال ترک برداشتن راه‌ها وجود دارد، بتن خود ترمیم شونده بسیار مفید خواهد بود. تخمین زده می‌شود تا سال 2025 استفاده از این تکنولوژی در سراسر دنیا رواج پیدا کند و در تمامی جاده‌ها از آن کمک بگیرند.
  • پهباد: پهبادها به همراه دوربین و سیستم ارسال تصویر عرضه می‌شوند و می‌توانند اطلاعات مفیدی از جاده و محیط اطراف آن را برای مهندسین ارسال نمایند. استفاده از پهباد در صنایع راه‌سازی می‌تواند میزان خطا را تا حد زیادی کاهش داده و از دخالت انسانی در پروسه جمع اوری اطلاعات جلوگیری کند؛ که نتیجه آن بالا بودن دقت اطلاعات بدست آمده است.
  • رباتیک: علم رباتیک هر روز بیشتر و بیشتر رشد می‌کند و عجیب نخواهد بود اگر تا چند سال آینده بشنویم که عملیات راه‌سازی با کمک ربات‌ها انجام می‌گیرد. احتمالا بتوان در برخی از پروسه‌های سخت راه سازی از ربات‌ها استفاده کرد تا سرعت اجرایی ساختن یک پروژه افزایش پیدا کند.
  • ماهواره: در حال حاضر ماهواره‌ها برای طراحی جاده‌ها کمک زیادی به متخصصین می‌کنند اما در آینده نقش پر رنگی در صنعت راه‌سازی پیدا خواهند کرد. با کمک ماهواره ها می‌توان اطلاعات زیادی را از مسیر جاده و محیط اطراف آن جمع آوری کرد و در صورت نیاز نقشه راهسازی را تغییر داد تا در آینده دچار مشکل نشود.
  • استفاده از تکنولوژی‌های نوین در ماشین آلات راهسازی: ماشین آلات راهسازی و تجهیزات سنگ شکن همگام با رشد تکنولوژی، تغییرات زیادی را تجربه می‌کنند و هر روزه شاهد اضافه شدن امکانات جدیدی به آن‌ها هستیم. احتمالا در آینده این ماشین آلات به حدی پیشرفته خواهند شد که تمامی مراحل را با بالاترین دقت ممکن و سرعت بالا انجام خواهند شد. علاوه بر آن ممکن است برای کنترل این ماشین آلات دیگر نیازی به نیروی انسانی زیادی نباشد و تنها با کمک یک کامپیوتر، بتوان این ماشین آلات را کنترل و حرکت داد.
بیشتر بخوانید:  اطلاعاتی جالب درباره ۶ فسیل شگفت انگیز از دایناسور‌ها + تصاویر

می توانید جهت کسب اطلاعات تکمیلی در مورد ماشین آلات راهسازی به وبسایت راه صنعت به آدرس raahsanat.ir مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

همانطور که می‌دانید، یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از افراد با روبرو شوند، …