مکان های بازی کودکان باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

کودکان برای آنکه بتوانند مهارت‌های مختلف بیاموزند و خلاقیت و استعدادهای خود را شکوفا کنند نیاز دارند تا در محیط استاندارد بازی کنند. مکان های بازی کودکان در صورتی که دارای شرایط استاندارد باشد باعث می‌شود کودک از تمام مهارت‌ها و استعدادهای خود استفاده کند و در مسیری درست آن‌ها را پرورش دهد.

همچنین حضور در شهربازی به بچه ها این فرصت را می‌دهد تا با سایر هم سن و سالان خود ارتباط برقرار کنند و از همان سنین روش‌های برقراری ارتباطات اجتماعی را یاد بگیریند. به همین دلیل انتخاب مکان مناسب برای بازی کودکان اهمیت زیادی دارد. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم که یک محیط استاندارد برای بازی کودکان باید چه شرایطی داشته باشد. با ما همراه باشید.

frti309jtufn38tnuj54i مکان های بازی کودکان باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

ایمن بودن

مهم‌ترین ویژگی که فضای بازی کودک باید از آن برخوردار باشد امنیت بالا است. پارک های بازی کودکان باید از جنبه‌های مختلف تایید ایمنی داشته باشند. این ایمنی شامل سالم بودن فیزیک ساختمان، توجه به بازسازی ساختمان در مواقع لازم، وجود داشتن امکانات ایمنی مثل کپسول آتشنشانی و جعبه کمک‌های اولیه، استفاده از امکانات تفریحی و آموزشی استاندارد بدون وجود احتمال خطر برای کودکان می‌شود. ایمن بودن فضای بازی کودک حتی شامل موقعیت مکانی فضا نیز می‌شود. این فضاها باید در جاهایی ساخته شده باشند که خطر تصادف یا سایر خطرات احتمالی در آن به حداقل میزان ممکن باشد.

بیشتر بخوانید:  کلینیک طلوعی دیگر (بهترین کلینیک ترک اعتیاد)

داشتن فضای کافی

یکی از ویژگی‌های مهمی که فضای بازی کودکان باید از آن برخوردار باشد، داشتن فضای کافی است. کودک باید در این فضا بتواند فعالیت‌های موردعلاقه خود را آزادانه و بدون محدودیت انجام دهد. فضاهای بسته و کوچک نه‌تنها به کودک اجازه فعالیت‌های آزادانه نمی‌دهد بلکه باعث می‌شود کودکان به صورت متراکم در هر بخش جمع شوند که این موضوع می‌تواند باعث انتقال انواع بیماری بین کودکان شود. بنابراین در انتخاب بهترین مکان بازی برای کودکان مهم است که به فاکتور وسعت مکان و وجود فضای کافی برای حضور و فعالیت هر کودک توجه شود.به عنوان مثال می توان شهربازی ارم را یکی از مکان های مناسب برای بازی کودکان در نظر گرفت.

داشتن تهویه مناسب

یکی از مشکلاتی که ممکن است در برخی مکان های بازی کودکان با آن مواجه شویم بیمار شدن کودکان است. کودکان سیستم ایمنی ضعیفی دارند و بنابراین بسیار مهم است که در فضاهایی حضور داشته باشند که تهویه هوا به درستی در آن صورت بگیرد. پارک بازی کودک باید علاوه‌بر داشتن فضای بزرگ، دارای سیستم تهویه هوای مناسب نیز باشد. این موضوع بخصوص در زمان شیوع بیماری‌های ویروسی و در فصل‌های پاییز و زمستان که انواع سرماخوردگی‌ها در بین کودکان افزایش پیدا می‌کند، اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید:  نهنگ ولگرد نیمی از کره زمین را شنا کرد!

داشتن سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب

راحت بودن فضای بازی باعث می‌شود تا کودک بتواند با آرامش و آسایش کامل از زمان خود استفاده کند. بنابراین یکی دیگر از فاکتورهای ضروری برای استاندارد بودن مکان بازی کودک داشتن سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد است. این فضاها باید در فصل‌های سرد سال به طور مناسبی گرم باشند و در فصل تابستان نیز دمای خنک و راحتی را برای کودکان ایجاد کنند. فراموش نکنیم که بدن کودکان نسبت به بزرگسالان حساس‌تر است و بنابراین توجه به تنظیم دمای محیط می‌تواند مانع از بیمار شدن کودکان شود.

رعایت شدن بهداشت

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم که باید در فضاهای بازی کودک در نظر گرفته شود، رعایت بهداشت است. این فضاها به طور مرتب در معرض تنفس و لمس تعدادی زیاد کودک هستند. طبیعتا فضای بازی کودکان اگر هر روز به شکل مناسبی تمیز و ضدعفونی نشود به راحتی می‌تواند باعث انتقال بیماری‌های خطرناک باکتریایی، قارچی، ویروسی و انگلی بین کودکان شوند. تمام سطوح فضای بازی کودکان باید به صورت روزانه ضدعفونی شوند. همچنین تمام اسباب‌بازی‌ها و هرآنچه که کودک در این فضا آن را لمس می‌کند باید به طور متناوب مورد شستشو قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید:  دفتر کار افراد مشهور؛ از مرکل و کلینتون تا ایلان ماسک و وارن بافت (+عکس)

4trkfv349tu3oi4fjiv3j مکان های بازی کودکان باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

داشتن امکانات آموزشی لازم

هدف از حضور کودکان در فضاهای بازی صرفا سرگرم شدن نیست. کودک باید در این فضاها امکاناتی در اختیار داشته باشد تا به واسطه آن‌ها بتواند مهارت‌های جدید کسب کند. یک فضای بازی استاندارد باید انواع اسباب بازی و لوازم آموزشی مناسب را در اختیار کودکان قرار دهد. شهربازی سرزمین عجایب می تواند برای این مورد گزینه مناسبی باشد.

بهترین فضاهای بازی کودکان فضاهایی هستند که دارای بخش‌های مجزا برای تقویت مهارت‌های مختلف کودکان هستند. والدین می‌توانند با خیالی آسوده کودکان خود را در چنین فضاهایی قرار دهند تا در ساعات حضور خود در آنجا مهارت‌های جدید و مفید کسب کند.

مطلب پیشنهادی

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

همانطور که می‌دانید، یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از افراد با روبرو شوند، …