آشنایی با مفهوم تولید محتوا

efgvlkemrkgp354micgp049ugmo9hno9ewrj foiwrehjfoiwerjfworek 300x139 آشنایی با مفهوم تولید محتوا

بدیهی است که هرکسی امروزه با کلمه تولید محتوا به طور کلی آشنا است. تولید محتوا بخش اعظمی از شغل‌ها و بازار دنیای مدرن را کنترل کرده است. اگر علاقه مندید که بدانید تولید محتوا چیست و چرا به این اندازه شهرت پیدا کرده است و چه کارایی دارد، ما را در این مقاله همراهی کنید.

تکنولوژی این روزها با سرعت چشمگیری در حال گسترده شدن است و دنیای دیجیتال هم که بخشی از این تکنولوژی به شمار می‌آید، بخش اعظمی از کسب‌وکار دنیای امروز را به خود اختصاص داده است. اگر به این جمله باور ندارید، لحظه‌ای پیش خود فکر کنید که تا به امروز چه مطالبی در سایت گوگل سرچ کردید. گوگل که یک موتور جستجو به‌حساب می‌آید، بخشی از این دنیای دیجیتال عظیم است. شما از چکه کردن شیر تا پیداکردن روش‌های مناسب زندگی را هم ممکن است در این سایت جستجو کرده باشید. این مسئله نشان می‌دهد که چقدر دنیای دیجیتال به عمق زندگی ما وارد شده است و چقدر ما به آن وابسته‌ایم. طبیعتاً به دلیل استفاده زیادی که مردم از این دنیای دیجیتال می‌کنند، می‌توان از آن برای کسب‌وکار و تجارت استفاده کرد.

اگر تجارتی در اختیار دارید و می‌خواهید که این تجارت را گسترده‌تر کنید و بیشتر به دنیا معرفی نمایید، باید از فضای اینترنت و شبکه‌های مجازی و به‌طورکلی دنیای دیجیتال استفاده کنید. اگر هیچ سرمایه‌گذاری در این بخش انجام ندهید، شک نکنید که از رقبای خود بسیار عقب خواهید افتاد. حال کسانی از این فضا برای افزایش سوددهی تجارتشان استفاده می‌کنند، به‌اصطلاح وارد بازاریابی دیجیتال شده‌اند. مهم‌ترین بخش یا اساسی‌ترین بخش در بازاریابی دیجیتال تولید محتواست. تولید محتوا به‌نحوی‌که جذابیتش مخاطب را به سمت محصول شما بکشاند. شما با تولید محتوا در واقع استراتژی کلی برای اجرا کردن باقی تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال خود را طراحی می‌کنید. در واقع تولید محتوا عاملی است دنیا را با کسب‌وکارتان آشنا می‌کند.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید کوادکوپتر

fhkbvrtjnhgeirhntvco8ie5hnc4tio4hbtiuw4ihriwejril 300x157 آشنایی با مفهوم تولید محتوا

چرا به تولید محتوای متنی نیاز داریم؟

اگر بخواهیم محتواهای تولید شده در اینترنت را بر اساس اهمیت و کاربرد رتبه‌بندی کنیم، محتواهای متنی و ویدئو و عکسی مهم‌ترین محتواهای تولید شده در فضای اینترنت به‌حساب می‌آیند.

جذابیت تولید محتوای ویدئویی و ماندگاری آن در ذهن مخاطب بیشتر از دو محتوای دیگر است. اما پیچیدگی و هزینه ساخت این نوع محتوا، بسیار بالاتر از دو محتوای عکسی و متنی است. همچنین با وجود این هزینه و پیچیدگی بالا، بازهم تأثیر پایینی نسبت به دو محتوای دیگر در سئو سایت و بالابردن رتبه سایت در گوگل، دارد. به همین دلیل محبوبیت استفاده از محتوای متنی که در لابه‌لای آن هم از تعدادی عکس استفاده شده، در بین سایت‌ها بسیار زیاد است. زیرا هم مخاطب را جذب می‌کند، هم هزینه پایینی برای ساخت آن باید پرداخت کرد و هم سایت را در صفحه نتایج موتور جستجو، بالاتر می‌آورد.

تولید محتوای متنی نیز باسابقه‌تر از بقیه محتواهای تولید شده در اینترنت به‌حساب می‌آید. سایت‌های بزرگی مثل Blogger در سطح جهانی و Blogfa در ایران، برای سالیان سال به انتشار محتواهای متنی می‌پردازند. امروزه با گسترده‌تر شدن تولید محتوا هم در جهان و هم در ایران، سایت‌های بزرگ‌تری مثل Medium  در سطح جهانی و Virgool در ایران روی کار آمده‌اند. سایت‌هایی که چندان برای ظاهر و قالب سایت اهمیت قائل نشده‌اند. بلکه تمرکز خود را روی نوع محتوای تولید شده و کیفیت آن قرار داده‌اند. این سایت‌ها این موضوع را به ما یادآور می‌شوند که اگر محتوای تولید شده از کیفیت بالایی برخوردار باشد، مخاطب همیشه به سمت آن جذب خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  استنلس استیل و کاربردهای آن

آموزش در تولید محتوا

آموزش اولین گامی به‌حساب می‌آید که می‌توانید برای آن که مخاطب خود را آگاه کنید استفاده نمایید. خیلی اوقات مخاطبی که وارد سایت شما یا در کل وارد فضای اینترنت می‌شود، از این که به دنبال چه می‌گردد، دقیقاً آگاه نیست. محتوای تولید شده شما باید بخشی از تلاشش روی این مسئله باشد که مخاطب را از سردرگمی خارج کند. اگر شما بتوانید مشکل مخاطب را حل کنید، اعتماد او را جلب می‌کنید و وقتی مخاطب به سایت شما اعتماد کرد، طبیعتاً به مشتری‌های خود افزوده‌اید.

محتوای آموزشی می‌تواند در قالب پست‌های وبلاگ، صفحات معرفی محصول یا صفحات «درباره ما» ایجاد شود. همچنین می‌توانید در لابه‌لای مطالب آموزشی خود، محصول خود را به مخاطب معرفی کنید و دلایل منطقی برای این که چرا محصولتان خوب است را به او ارائه دهید.

نقش تولید محتوا در سئو سایت

زمانی شما از سایت خود سود به دست می‌آورید که بازدید سایتتان بالا رود. اگر بر فرض کاربری مطلبی را در یکی از موتورهای جستجو، سرچ کند و سایت شما در صفحه‌های چهارم یا پنجم نتیجه سرچ بیاید، صددرصد بازدید شما بسیار پایین‌تر از سایتی که در صفحه اول قرار دارد خواهد بود. حالا شاید با خود بپرسید که نقش سئو چیست؟

بیشتر بخوانید:  اطلاعاتی جالب درباره ۶ فسیل شگفت انگیز از دایناسور‌ها + تصاویر

سئو کمک می‌کند که موتورهای جستجو سایت شما را راحت‌تر پیدا کنند و در نتیجه مخاطبان بیشتری وارد سایتتان می‌شوند. هنگامی که ترافیک سایت شما بالا رود، هم محصول شما معروف‌تر خواهد شد و هم می‌توانید از روش‌های مختلف به درآمدزایی اقدام کنید.

حال یکی از روش‌های اساسی بهبود سئو سایت شما، تولید محتوای متنی باکیفیت است. اگر به طور مثال شما دررابطه‌با سینما و بررسی و نقد فیلم‌ها وبلاگی طراحی کرده‌اید. اگر محتوایی که تولید می‌کنید از نظر نگارشی ضعیف باشد یا ارتباط تنگاتنگی با موضوع وبلاگتان نداشته باشد و یا اگر از تصاویر استفاده نکنید، سئوی سایت شما پایین می‌آید. در نظر داشته باشید که تولید محتوا خوب علاوه بر سئو یک جز لاینفک گوگل ادوردز می باشد.

ghhhbr0th45mcvhogioercginerucgf8oiyehr8ghewrioj 300x103 آشنایی با مفهوم تولید محتوا

چگونه محتوای متنی مناسب تولید کنیم؟

تولید محتوای باکیفیت نوعی مهارت به شمار می‌آید که از دو قسمت نگارشی و فنی تشکیل شده است. کسانی که در تولید محتوا مهارت پیدا کرده اند، دایره لغات بالایی دارند و از قدرت نوشتن بالایی برخوردار هستند. البته حواستان باشد که هر نویسنده‌ای نمی‌تواند تولید محتوای مناسب انجام دهد. چون شما باید از دانش فنی نسبت به نکته‌هایی که سئو متن را بالا می‌برد آگاه باشید. ادامه این مقالات را می توانید در سایت بیزون بخوانید.

مطلب پیشنهادی

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

همانطور که می‌دانید، یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از افراد با روبرو شوند، …