برای چه مشکلات خانوادگی نیاز به وکیل خانواده است؟

ebo560ujhb065iybp46iyk 300x144 برای چه مشکلات خانوادگی نیاز به وکیل خانواده است؟

وکیل خانواده، وکیلی است که دارای تسلط و تجربه در خصوص دعاوی خانوادگی است و بر تمام قوانین و مقررات قانون خانواده و آرای وحدت رویه و نظریات مشورتی موضوعات حقوقی خانواده تسلط و آگاهی کامل دارد. وکالت خود در دعاوی خانوادگی مانند: طلاق توافقی، مطالبه مهریه، نفقه، اجرت المثل، استرداد جهیزیه، فسخ نکاح، اثبات زوجیت را به وکیل خانواده گروه وکلای هوداد بسپارید.

گروه وکلای هوداد با داشتن وکلای متخصص و پایه یک دادگستری اعم از وکیل انحصار وراثت ، وکیل طلاق ، وکیل مهریه پاسخگوی تمامی سوالات شما در این رابطه است.

دعاوی خانوادگی

دعاوی خانواده، دعاوی است که در مورد زندگی مشترک زوجین در ایام زندگی زناشویی به وجود می‌آید. زمانیکه مرد و زن با یکدیگر ازدواج دائم کنند، در مقابل یکدیگر تکالیفی دارند که عدم انجام این تکالیف دارای ضمانت اجرایی است. در صورتیکه زوجین حقوق و تعهدات خود در مقابل یکدیگر را انجام  ندهند، برطبق ماده 4 قانون خانواده می‌توانند این دعاوی را در دادگاه خانواده مطرح نمایند.

انواع دعاوی خانوادگی

قانونگذار برای حفظ کانون خانواده و روابط زوجین، قانون حمایت خانواده را تصویب نمود. در ماده 4 قانون حمایت خانواده، انواع دعاوی خانوادگی را بیان کرده است. مهمترین این دعاوی شامل طلاق، مطالبه مهریه، نفقه و اجرت المثل، استرداد جهیزیه، فسخ نکاح، اثبات رابطه زوجیت، اثبات نفی ولد، حضانت و ملاقات فرزند و ….. است.

مرجع صالح رسیدگی به دعاوی خانوادگی

با توجه به اهمیت دعاوی خانواده، مرجع قانونی ویژه‌ای به آن اختصاص داده شده است. مرجع صالح رسیدگی به این نوع دعاوی، دادگاه خانواده است. اگر دعاوی خانواده در دادگاهی غیر از دادگاه خانواده مطرح شود، قرار امتناع از رسیدگی صادر و پرونده به دادگاه خانواده ارجاع می‌شود. در نتیجه بهتر است قبل از طرح هر نوع دادخواست در دعاوی خانواده این امور به وکیل خانواده متخصص سپرده شود. برطبق ماده 8 قانون خانواده سال 1391، برای شروع رسیدگی به دعاوی خانواده باید دادخواست به دادگاه خانواده ارائه شود.

بیشتر بخوانید:  دستگاه تست قند خون آوان از کجا بخریم ؟

قوانین مرجع دعاوی خانواده

قوانین مرجع در دعاوی خانواده که در صدور رای به آن استناد می‌شود، شامل ماده 1034 تا 1157 قانون مدنی، ماده 1158 تا 1194 و ماده 1195 تا 1206 قانون مدنی است. همچنین قانون خانواده سال 1391 نیز تصویب شد که قوانین ومقررات مهم در خصوص دعاوی خانواده در آن بیان شده است. بخش‌هایی از قانون مدنی و قانون مجازات اسلامی با تصویب قانون خانواده در سال 1391 دچار تغییر شده است. همچنین برطبق ماده 4 قانون خانواده سال 1391، مرجع رسیدگی به دعاوی اشخاص موضوع اصل 12 و 13 قانون اساسی و دعاوی مطرح شده در مورد احوال شخصیه و تعلیمات دینی ایرانیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی نیزدر صلاحیت دادگاه خانواده است.

مطالبه مهریه، نفقه و اجرت المثل

حجم زیادی از پرونده‌های دادگاه خانواده در مورد مطالبه مهریه است. همچنین مطالبه نفقه و اجرت المثل نیز در این دادگاه قابل طرح است. همچنین توقیف اموال برای مهریه از دیگر دعاوی خانوادگی است که برای آن نیاز به وکیل دارید.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید اکسسوری زنانه

طلاق توافقی

یکی دیگر ار دعاوی خانوادگی که بسیاری از خانواده را به خود درگیر کرده است. طلاق توافقی است. طلاق توافقی به این معناست که زوجچین بر سر تمامی مسائل اعم از مهریه، مسائل مالی، حضانت فرزندان و … با یکدیگر به توافق میرسند. اگر در رابطه با مراحل، شرایط و هزینه طلاق توافقی سوالی دارید میتوانید با وکلای هوداد تماس بگیرید.

اجازه ازدواج مجدد برای مرد

مرد برای ازدواج مجدد باید دادخواستی به دادگاه خانواده ارائه کند. زیرا برطبق قانون، مرد بدون اجازه همسر اول خود یا اجازه دادگاه نمی‌تواند ازدواج دائم نماید. در نتیجه در صورتیکه همسر وی اجازه ازدواج مجدد به وی ندهد، باید از دادگاه اجازه بگیرد که این نوعی از دعاوی خانواده است.

eotv4589tb95tub59tuj5ioj 300x200 برای چه مشکلات خانوادگی نیاز به وکیل خانواده است؟

حضانت و ملاقات فرزندان

دعوای حضانت و ملاقات برای پدر و مادر یکی از دعاوی خانوادگی است. برطبق قانون، حضانت دختر و پسر تا 7 سالگی با مادر و بعد از 7 سالگی از 7 تا 9 سالگی دختر و 7 تا 15 سالگی پسر با پدر است. زمانیکه پدر یا مادر حضانت فرزند برعهده وی است و طرف دیگر اجازه ملاقات فرزند را به وی ندهد، می‌توان دادخواست ملاقات فرزند را به دادگاه خانواده ارائه کند.

الزام به تمکین زوجه و اثبات نشوز

الزام زوجه به تمکین و اثبات نشوز وی یکی از دعاوی پیچیده خانواده است. در صورت عدم تمکین زوجه به زن نفقه تعلق نمی‌گیرد.در صورتیکه زن از همسر خود تمکین نکند، ناشزه است. در نتیجه مرد می‌تواند از دادگاه تقاضای ازدواج مجدد نماید.

بیشتر بخوانید:  خریدانواع کرم ضد افتاب خارجی اصل رنگی و بی رنگ باکاوربالا 2023(مناسب انواع پوست)

مطالبه و استرداد جهیزیه

استرداد جهیزیه از طرف زوجه در دادگاه خانواده  قابل طرح است. در صورتیکه ترک منزل زن، موجه یا غیرموجه باشد، می‌تواند جهیزیه خود رابه مکانی دیگر انتقال دهد.

اثبات زوجیت

اثبات زوجیت یکی از دعاوی پیچیده مطرح شده در دادگاه خانواده است. برطبق ماده 1257 قانون مدنیٍ، هر شخصی که مدعی حقی است، باید آن را اثبات کند. در صورتیکه مدعی علیه در دفاع، مدعی امری شود که نیاز به دلیل است، اثبات امر با وی است. زن و مرد که مدعی اثبات زوجیت است، باید با ارائه مدرک و دلایل قانونی، زوجیت را ثابت نماید. روش‌های اثبات زوجیت شامل اقرار، سند کتبی، شهادت شهود، سوگند و معاشرت و سکونت مشترک زوجین است.

rogvjnp45uy45obut4o5h54oj 300x113 برای چه مشکلات خانوادگی نیاز به وکیل خانواده است؟

وکیل متخصص خانواده گروه وکلای هوداد

قبل ازهر اقدام در پرونده‌های دعاوی خانواده از مشاوره و وکالت وکیل متخصص خانواده که بر تمام قوانین و مقررات خانواده تسلط و آگاهی کامل دارد، استفاده کنید. سوالات و مشکلات حقوقی خود در مورد انواع دعاوی خانواده مانند انواع طلاق، طلاق توافقی، مطالبه مهریه، نفقه، الزام به تمکین، اثبات زوجیت، اثبات نسب و نفی ولد را با وکیل خانواده گروه وکلای هوداد مطرح نمائید.

برای ارتباط با وکلای پایه یک دادگستری در امور خانواده میتوانید به سایت sitevakil.com مراجعه نمایید.

مطلب پیشنهادی

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

همانطور که می‌دانید، یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از افراد با روبرو شوند، …