قیمت پروتز انگشت دست چقدر است؟ معرفی انواع ساخت پروتز انگشت دست

456hgv64y4 قیمت پروتز انگشت دست چقدر است؟ معرفی انواع ساخت پروتز انگشت دست

ساخت پروتز انگشت دست مصنوعی، برای کسانی انجام می شود که انگشت یا انگشتان دست خود را در اثر حادثه ی رانندگی، حادثه در حین کار و یا به صورت مادرزادی از دست داده اند. اگر می خواهید با انواع پروتز انگشت دست آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

انواع ساخت پروتز انگشت دست مصنوعی که خوب است با آنها آشنایی داشته باشید!؟

ما انسان ها، برای آنکه کارهای خود را انجام دهیم، چاره ای به جز استفاده از انگشتان دست نداریم. به همین دلیل است که این قسمت از بدن، بیش از بقیه اندام های بدن، در معرض خطر قطع شدگی قرار دارد. با توجه به شرایطی که بیمار در آن قرار دارد، برای او، یکی از انواع پروتزهای مخصوص انگشتان دست به شرح زیر ساخته می شود:

1- پروتزهای سیلیکونی

یکی از انواع پروتزهای مخصوص انگشتان دست، پروتز سیلیکونی است. در ساخت این نوع پروتز از ماده ای انعطاف پذیر و سبک به نام سیلیکون استفاده می کنند. قیمت ساخت پروتز انگشت دست سلیکونی از قیمت سایر پروتزها، پایین تر است.

2- پروتزهای هوشمند

نوع دیگری از پروتزهای مخصوص انگشت دست، پروتزهای هوشمند هستند. در ساخت این نوع پروتز، از تجهیزات پیشرفته ای استفاده می شود و کاربر به کمک آن می تواند کارهای زیادی را انجام دهد. به نقل از خبرگزاری فارس، چطور و ایلنا، کلینیک ارتوپدی فنی پایار، به تجهیزات مورد نیاز برای ساخت این نوع پروتز مجهز است.

بیشتر بخوانید:  ادکلن، باعث مرگ ناپلئون بناپارت شده است!

3- پروتز انگشت فعال با نیروی بدن

از دیگر انواع پروتزهایی که افراد درگیر با قطع انگشتان دست، می توانند برای ساخت آن اقدام کنند، پروتز انگشت فعال با نیروی بدن است. در این نوع، یک سیستم مهار و کابل به کار برده شده است. کسانی که مجبورند از دست خود در بسیاری کارها استفاده کنند، بهترین گزینه برای ساخت این نوع پروتز به شمار می روند.

4- پروتز انگشت غیر فعال

از دیگر انواع پروتزهایی که در کلینیک های ارتوپدی ساخته می شود، پروتز انگشت غیر فعال است. این نوع پروتز باید به گونه ای، کاملا شبیه به انگشتان دست طراحی شود.

tg5 6h56h قیمت پروتز انگشت دست چقدر است؟ معرفی انواع ساخت پروتز انگشت دست

قیمت ساخت پروتز انگشت دست چقدر است؟ چه عواملی روی آن تاثیر دارد؟

قیمت ساخت پروتز انگشت دست از یک عدد ثابت و مشخص پیروی نمی کند و عوامل زیادی را می توان نام برد که روی آن تاثیر دارد. برخی از مهم ترین و تاثیرگذارترین پارامترها بر قیمت ساخت پروتز انگشت دست به شرح زیر است:

1- وسعت قطع عضو

کسی که یک انگشت خود را از دست داده است، در مقایسه با کسی که چندین انگشت دستش قطع شده است، هزینه کمتری پرداخت می کند؛ البته این به شرطی است که هر دو فرد، برای ساخت یک نوع پروتز اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) راهکار عجیب یک زوج برای جلوگیری از طلاق

2- ماده به کار برده شده در ساخت پروتز

در گذشته، مواد اولیه مورد استفاده در ساخت پروتز انگشت دست، بسیار محدود بودند، اما امروزه، متریال های متفاوت، با مزیت های قابل توجهی برای ساخت پروتز به کار برده می شوند. سیلیکون و فیبر کربن، دو ماده ی اولیه ای هستند که برای ساخت پروتز انگشت دست مورد استفاده قرار می گیرند. فیبر کربن، ماده ای بسیار سبک است و در برابر هر گونه ضربه، استحکام بالایی از خود نشان می دهد.

3- نوع پروتز

از دیگر عواملی که روی قیمت ساخت پروتز انگشت دست تاثیر می گذارد، نوع پروتز است. در مورد انواع پروتز، در خطوط بالایی صحبت کردیم و الان می دانید که چرا این عامل روی قیمت پروتز تاثیر دارد. هر نوع پروتز، ساختار خاص خود را داشته و از متریال و متدی متفاوت در ساخت آن استفاده می شود.

6hv664h54 قیمت پروتز انگشت دست چقدر است؟ معرفی انواع ساخت پروتز انگشت دست

مرکز ساخت پروتز انگشت دست مصنوعی در کشور کجاست؟ آیا نام آن را می دانید؟

برای ساخت پروتز انگشت دست مصنوعی، بهترین و مطرح ترین کلینیک ها را انتخاب کنید. کلینیک هایی که از آنها به عنوان برترین و مطرح ترین کلینیک های ارتوپدی فنی در کشور یاد می کنند، بهترین نوع متریال، با آخرین متدها و استانداردهای روز دنیا ترکیب شده و یک پروتز کاملا کاربردی در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

بیشتر بخوانید:  عکس دیلی میل از درخواست کمک یک موش!

یکی از بهترین کلینیک هایی که می تواند در حوزه ساخت پروتز به افراد درگیر با قطع عضو کمک کند، کلینیک ارتوپد فنی پایار است. این کلینیک با توجه به اینکه سابقه و تجربه بسیار خوبی در حوزه ساخت انواع پروتز دارد، یکی از بهترین گزینه ها برای مراجعه، و کاهش مشکلات ناشی از قطع عضو است.

مورد دیگری که باعث شده پایار، به یک کلینیک مطرح در حوزه ساخت پروتز تبدیل شود، مناسب بودن قیمت ساخت پروتز انگشت دست است. این کلینیک سعی می کند خدمات خود را با بهترین قیمت ارائه کند. کلیه کسانی که در اثر یک حادثه و یا به صورت مادرزادی یک یا چندین انگشت دست خود را از دست داده اند، به کمک این کلینیک می توانند از دام مشکلاتی که در آن گرفتار شده اند، رهایی پیدا کنند.

موضوع دیگری که در این کلینیک به خوبی رعایت می شود، ساخت پروتز انگشتان دست، کاملا شبیه به انگشتان طبیعی انسان است. این پروتزها از نظر رنگ و حتی وجود کک و مک و وجود مو نیز کاملا شبیه به انگشتان بدن انسان هستند؛ این یکی از مهم ترین مزیت هایی است که پروتزهای انگشت دست باید داشته باشند.

مطلب پیشنهادی

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

همانطور که می‌دانید، یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از افراد با روبرو شوند، …