چه عواملی بر قیمت و ساخت پروتز انگشت پا تاثیر دارد؟ آیا بیمه هزینه ساخت آن را پرداخت می کند؟

32rctcfy45tc چه عواملی بر قیمت و ساخت پروتز انگشت پا تاثیر دارد؟ آیا بیمه هزینه ساخت آن را پرداخت می کند؟

نمی توان انکار کرد که قطع عضو، زندگی فرد را برای همیشه تغییر می دهد. اگر کسی که اندام خویش را از دست داده است، نگاه مثبتی به زندگی داشته باشد، شاید این واقعه نتواند تغییر خاصی در حال و احوال او ایجاد کند، اما اگر فرد از نظر روحی و روانی در شرایط خوبی قرار نداشته باشد، حتی قطع یک انگشت پا نیز می تواند برای همیشه او را زیر و رو کند و روال عادی زندگی اش را به بهم بریزد.

جدای از ناراحتی های روانی که این مساله به دنبال دارد، هزینه ها نیز دیگر معضل افراد درگیر با قطع عضو هستند. به نقل از کلینیک خانه سفید، فارس، مشرق و چطور، ارتوپد فنی پایار، قدرت و توان بالایی برای ساخت پروتزهای کاربردی دارد. این کلینیک به افراد درگیر با قطع عضو کمک می کند تا بتوانند با شرایط فعلی به شکل مثبت تری برخورد کنند.

ما در این جا قصد داریم به بررسی عوامل موثر بر پروتز انگشت پا بپردازیم و این سوال مهم و اساسی را نیز پاسخ دهیم که آیا بیمه های کشورمان می توانند هزینه ساخت پروتز را پرداخت کنند و آیا پرداخت این هزینه در سرفصل های کاری آنجا گنجانده شده است یا نه.

drf چه عواملی بر قیمت و ساخت پروتز انگشت پا تاثیر دارد؟ آیا بیمه هزینه ساخت آن را پرداخت می کند؟

آیا در مورد عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروتز انگشت پا چیزی می دانید؟

قیمت پروتز انگشت پا تحت تاثیر عوامل متفاوت قرار دارد. برخی از مهم ترین و تاثیرگذارترین پارامترهای تغییر هزینه ساخت پروتز انگشت پا به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید:  چطور با پروفیل سبک تخت خواب تولید کنیم؟

1- وسعت ناحیه قطع شده

کسی که یک بند، دو بند انگشت و یا یک انگشت پای خود را به صورت کامل از دست داده، در مقایسه با فردی که چندین انگشت پایش قطع شده است، باید هزینه بالاتری برای ساخت پروتز بپردازد. نه تنها در مراجعه به کلینیک ارتوپد فنی پایار، بلکه با رفتن به دیگر ارتوپد فنی ها، این مساله توضیح داده می شود که هرقدر وسعت ناحیه قطع شده بیشتر باشد، فرد موظف است هزینه بالاتری پرداخت کند.

2- نوع پروتز

موضوع دیگری که آن نیز روی قیمت پروتز انگشت پا تاثیر دارد، نوع پروتز است. نوع پروتز و اینکه یک پروتز هوشمند باشد و یا عادی، باعث تغییر قیمت می شود. پروتزهایی که با متریال های ساده و معمولی ساخته می شوند، ارزان تر هستند و پروتزهایی که در آنها فناوری های روز دنیا به کار گرفته شده و از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه در تولیدشان استفاده شده است، قیمت بالاتری دارند.

3- فرآیند قالب گیری

روش های متعددی برای قالب گیری از انگشت پا وجود دارد. برخی از این روش ها دقت بالایی داشته و برخی دیگر، دقتی در حد متوسط دارند. یکی از مدرن ترین روش های قالب گیری که دقت بسیار خوبی دارد، اسکن سه بعدی پا است. پروتزی که با این روش ساخته می شود، کمترین نقص را دارد و فرد به کمک آن می تواند بدون هیچ مشکلی راه برود.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) حاشیه‌هایی از مسابقه اسب دوانی کنتاکی دربی ۲۰۲۱

t5c6y6 چه عواملی بر قیمت و ساخت پروتز انگشت پا تاثیر دارد؟ آیا بیمه هزینه ساخت آن را پرداخت می کند؟

بیمه هزینه ساخت پروتز انگشت پا سیلیکونی را می پردازد؛ حقیقت دارد!؟

ساخت پروتز انگشت پا سیلیکونی و پرداخت هزینه آن توسط بیمه، سوال دیگری است که ممکن است در مورد ساخت پروتز مطرح شود. بیمه های مختلف در حال فعالیت هستند تا افرادی که در یک کشور زندگی می کنند، هزینه کمتری برای دریافت خدمات درمانی پرداخت کنند. ما در کشورمان، هم بیمه های دولتی داریم و هم بیمه های خصوصی. هر یک از این دو نوع بیمه، به صورت مستقل از هم کار کرده و خدمات متفاوتی را به بیمه شوندگان ارائه می کنند.

خاطر نشان می کنیم، هزینه ای که بابت قیمت پروتز انگشت پا پرداخت می کنید، توسط بیمه دولتی جبران نمی شود. اگر به نقص عضو از ناحیه انگشت پا دچار شُدید و اگر خواستید برای تهیه و ساخت یک پروتز به کلینیک ارتوپد فنی پایار مراجعه کنید، باید بدانید که خدمات بیمه های دولتی نمی توانند به شما کمک کنند تا هزینه ای که برای این مورد صرف کرده اید، به شما بازگردانده شود.

بیشتر بخوانید:  برای چاقی چه بخوریم؟ بخورید و بیاشامید تا چاق شوید!

البته همان طوری که در فوق نیز اشاره کردیم، به غیر از بیمه های دولتی، بیمه های خصوصی نیز در کشور فعالیت داشته و در طی سال های گذشته خدمات خوبی به بیمه شدگانشان ارائه کرده اند. البته برای دریافت خدمات درمانی از این بیمه ها باید یک شرکت بیمه خصوصی و معتبر را شناسایی کنید و حق بیمه ای را به آنها بپردازید. در این شرکت ها، متن قراردادی به شما ارائه می شود و شما با توجه به مفادی که خود در آنها تعیین کرده اید، موظفید هزینه ای را به صورت سالانه پرداخت کنید.

پروتز انگشت پا ارزان می خواهم، به کجا مراجعه کنم؟

کلینیک ارتوپد فنی پایار یکی از برترین و مطرح ترین کلینیک های ارتوپدی فنی در کشور است. کارشناسان و متخصصانی که در این مجموعه در حال فعالیت هستند، برای کاهش دردها و مشکلات شما از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند. در پایار از بهترین و با کیفیت ترین متریال ها برای ساخت پروتز استفاده می شود. متد به کار برده شده در این کلینیک، همگام با متدهای روز دنیاست و به همین علت است که پروتزهای ساخته شده توسط این مرکز از کیفیت و کارایی قابل توجهی برخوردار هستند.

مطلب پیشنهادی

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

همانطور که می‌دانید، یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از افراد با روبرو شوند، …