ثبت شرکت در مونترال

کانادا یکی از ثروتمندترین کشورهای حال حاضر دنیا به شمار می‌رود و همچنین، جزو ۱۰ کشور تجاری برتر دنیا هم هست. در بین تمامی شهرهای این کشور، مونترال به عنوان دومین شهر اقتصادی بزرگ کانادا شناخته می‌شود.

شهر بندری مونترال به خاطر داشتن ویژگی های منحصر به فرد، توجه اغلب استارت آپ‌ها و کسب و کارهای کوچک دیگری که قصد انجام تجارت در اینچنین زمینه‌هایی در کانادا دارند را به خودش جلب می‌کند. این ویژگی، بزرگ‌ترین مزیت و نقطه قوت مونترال است که باعث شده بیزینس هایی مانند ثبت شرکت در مونترال رواج بیشتری پیدا کنند.

5hb6j67 ثبت شرکت در مونترال

روش های ثبت شرکت در مونترال

روش Owner Operator

در این روش، یک نیروی کار خارجی برای گسترش و توسعه کسب و کار خود، تصمیم به مهاجرت به مونترال کانادا می گیرد و در ابتدای فرایند، به صورت موقت و بعد از آن، به صورت دائم در این کشور ساکن می شود.

متقاضیان در این روش می توانند با خرید دست کم ۵۱ درصد از سهام یک شرکت، به عنوان یک فرد حقوقی در مونترال بیزینس انجام دهند. پس از گذشت مدتی از فعالیت بیزینس، می توانند از طریق قوانین LMIA به خودشان جاب آفر بدهند تا وارد کانادا شوند.

برنامه انتقال درون شرکتی کشور کانادا

در روش Intra Company Transfer، به افراد اجازه داده می شود شعبه ای از شرکت خود را در کانادا تاسیس کنند و به آن ملحق شوند. متقاضیان با استفاده از این روش، می توانند ابتدا اقامت موقت کانادا را به دست بیاورند و سپس به صورت دائم در این کشور زندگی کنند.

یکی از مراحل قانونی مهمی که در این مسیر وجود دارد، این است که دفتری که برای فعالیت در کانادا تاسیس شده، باید شواهد و دلایل خود را در مورد اینکه چرا به جای استفاده از نیروهای کار کانادایی از کارمندان خارجی استفاده می کند، ارائه دهد. جزئیات این مسیر مهاجرتی در این لینک قید شده است.

انواع روش های ثبت شرکت در مونترال

ثبت شرکت به صورت فدرال

قوانین ملی و سراسری کانادا بر نحوه ی فعالیت شرکت های فدرال نظارت می کنند و صاحبان آن ها می توانند بیزینس خود را در تمام نقاط این کشور ثبت کنند. در واقع، سازمان ثبت شرکت های فدرال، مجوز فعالیت این کسب و کارها را صادر می کند.

ثبت اسم شرکت به صورت فدرال، معمولا هزینه بیشتری نسبت به انجام این کار به صورت استانی یا ایالتی دارد و نیازمند طی کردن فرایند طولانی تری هم هست.

اما در نهایت، نام شرکت و بیزینس آن نزد دولت کانادا محفوظ خواهد بود. یعنی این نام در سراسر کانادا به رسمیت شناخته خواهد شد و همچنین، در سطح بین المللی هم به عنوان یک شرکت کانادایی در نظر گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  چرا باید کلینیک رادیولوژی و سونوگرافی را با دقت انتخاب کرد؟

ثبت شرکت به صورت استانی یا ایالتی

قوانین استانی یا ایالتی هر منطقه بر نحوه ی فعالیت این شرکت ها نظارت می کنند و مجوزهای مورد نیازشان را نیز صادر می نمایند. شرکت هایی که به صورت استانی ثبت می شوند، فقط اجازه فعالیت در همان استان را دارند و نمی توانند در استان های دیگر فعالیت داشته باشند. اما در صورت نیاز به این کار، مجوز فعالیت در استان های دیگر هم بدون مشکل خاصی برایشان صادر خواهد شد.

اگرچه مجوز فعالیت شرکت های استانی، توسط اداره ثبت شرکت های همان استان صادر می شود، اما بسته به نوع بیزینس و سایر شرایط آن، ممکن است از متقاضی خواسته شود که به صورت فدرال هم شرکت خود را ثبت کند. یعنی شاید لازم باشد کد کسب و کار و طرح مالیاتی فدرال خود را نیز ارائه دهد.

هزینه ثبت شرکت در مونترال چقدر است؟

خودِ ثبت شرکت، ۳۲۶ دلار هزینه دارد. در صورتی هم که تمایل داشته باشید این کار را به صورت آنلاین توسط یک سرویس دهنده ی دارای قرارداد با استان کبک انجام دهید، باید ۳۰۰ دلار به این سرویس دهنده بپردازید همچنین، لازم است یک گزارش تایید جست و جوی نام شرکت هم انجام دهید که هزینه آن هم ۷۵ دلار به ازای هر جست و جو است. برای تبدیل این عدد به ریال و محاسبه هزینه، می توانید از صفحه قیمت دلار کانادا امروز در وب سایت گنجینه ارز استفاده کنید.

4333tv6fy6y ثبت شرکت در مونترال

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در مونترال

برای راه اندازی شرکت در مونترال و تقبل هزینه های اولیه ی آن، حداقل به چیزی بین ۷۵  تا ۱۵۰ هزار دلار کانادا سرمایه نیاز است. این مبلغ، صرف پرداخت هزینه های جاری شرکت متقاضی نظیر پرداخت حقوق، دستمزد و مزایای کارکنان، تامین مواد اولیه و سایر هزینه های آن خواهد شد و چیزی نیست که قرار باشد به شخص یا سازمان خاصی پرداخت شود. متقاضی این هزینه را به مرور زمان در بیزینس خود خرج می کند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در مونترال

  • کلیه اسناد و مدارک شناسایی برای تمامی اعضا شامل شناسنامه، گذرنامه معتبر و سند ازدواج در صورت متاهل بودن.
  • اسناد تحصیلی، مدارک رزومه و سابقه مدیریتی، مدارک فیش حقوقی در پست مدیریتی قبلی
  • مدارک اثبات مالکیت شرکت
  • اساسنامه شرکت
  • طرح تجاری یا بیزینس پلن کسب و کار
  • گواهی بانکی سپرده سرمایه
  • داشتن مجوزهای استانی و فدرال (در صورت نیاز) برای ثبت شرکت
  • نامه تمکن مالی برای ارائه به سفارت

مراحل ثبت شرکت در مونترال

یک اسم رسمی و معتبر مطابق با قوانین استانی و فدرال کانادا برای شرکت خود انتخاب کنید.

قوانین و مقررات شرکت را تنظیم نمایید و آن ها را در اساسنامه شرکت درج کنید.

بیشتر بخوانید:  ۶ هزار کیلومتر برای شکستن قفل عشق پیموده شد

کلیه قراردادها، قطعنامه سهامداران، قطعنامه مدیران، مبادلات شرکت، صورت جلسه مدیران به همراه تمامی اوراق بهادار را مهر و موم نمایید.

فرم های مورد نیاز برای ثبت شرکت را تکمیل نمایید.

تمامی هزینه های ثبت شرکت به صورت استانی یا فدرال (در صورت نیاز) را به طور کامل پرداخت نمایید.

کلیه مجوزهای لازم (نظیر مجوزهای واردات و صادرات، مجوزهای زیست محیطی، نصب تابلو، پارکینگ، افتتاح و بازگشایی فروشگاه، مجوزهای شهرداری و…) برای ثبت شرکت را بسته به نوع شرکت خود کسب کنید.

تمامی اسناد و مدارک را به دفاتر ثبت اسناد رسمی در کانادا ارسال نمایید و تقاضانامه را نیز تکمیل کنید.

برای شرکت خود یک حساب بانکی افتتاح نمایید، کلیه امور بانکی آن را انجام دهید و حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت را با توجه به نوع آن پرداخت نمایید.

مزایای ثبت شرکت در مونترال

معمولا اغلب کار آفرینان تازه کار که می‌خواهند یک کسب و کار یا تجارت کوچک راه اندازی کنند یا به صورت خود اشتغالی فعالیت کنند (چه به صورت پاره وقت و چه به صورت تمام وقت)، نمی‌دانند که از کجا باید شروع کنند و حتی برای این کار اطمینان خاطر کافی هم ندارند.

شما و کسب و کارتان در هر کجای کانادا که قرار داشته باشید، باید از نحوه ثبت شرکت در شهر یا استان محل اقامت خود آگاهی داشته باشید. ما در تراست نحوه انجام دادن این کار در شهرها و استان‌های بزرگ و مهم کانادا را به طور کامل برایتان توضیح داده‌ایم.

اگر مطالب ما در تراست درمورد نحوه راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در شهرها و استان‌های مختلف کانادا را دنبال کرده باشید، می‌دانید که ثبت شرکت در هر یک از آن‌ها دارای یک سری مزیت است. به همین منوال، ثبت شرکت در مونترال و یا شهرهای دیگر استان کبک نیز مزایای خاص خودش را دارد. پروسه‌ای که برای ثبت شرکت یا کسب و کار خود در مونترال طی می‌کنید، بسته به شرایط شما و شرکت‌تان، می‌تواند کاملا سر راست و راحت باشد.

البته، به شرطی که از مشاوره و راهنمایی افراد باتجربه‌ای همچون متخصصین تراست بهره مند باشید. برای این که کمی بیشتر با موقعیت‌ها و امتیازهایی که ثبت شرکت در مونترال در اختیارتان قرار می‌دهد آشنا شوید، در بخش زیر به شرح مزایای راه اندازی یک تجارت جدید در این شهر می‌پردازیم:

آگاهی از کل پروسه و مراحل ثبت شرکت و یا اولویت‌های این مسیر برای شروع یک کسب و کار جدید یا تبدیل شدن به خویش فرما. جلوگیری و کاهش خطرات یا ریسک‌های احتمالی که ممکن است منجر به جریمه‌های مالی و تجاری برای شرکت شما شوند

بیشتر بخوانید:  مکان های بازی کودکان باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

ذخیره و نگهداری از هزینه‌هایی که برای مشاوره با حسابداران در نظر گرفته شده‌اند. آگاهی از مقدار دقیق مالیات‌هایی که در مسیر تجاری شرکت شما قرار دارند که می‌توانند مالیات فروش، مالیات بر درآمد و حتی حقوق و دستمزد نیروهای کاری باشند

آگاهی از این که چه نوع هزینه‌هایی برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک قابل کسر می‌باشد آگاهی از انواع مختلف فرم‌های مالیاتی که باید توسط صاحبان مشاغل کوچکِ خود اشتغال که خارج از چهارچوب‌های شرکت فعالیت می‌کنند، تکمیل شوند

کسب اطلاعات درمورد این که آیا کسب و کار منحصر به فرد شخص شما به استخدام یک حسابدار هم نیاز خواهد داشت یا خیر

آگاهی از نحوه تهیه فاکتور فروش برای مشتریانتان و صرفه جویی در زمان و اتلاف وقت و انرژی برای جست و جوی پاسخ سوالات در کل فضای اینترنت و تمرکز کردن بر روی رشد و توسعه کسب و کارتان به جای هدر دادن وقت.

اقامت کانادا از طریق ثبت شرکت در مونترال

متقاضیان در روش ثبت شرکت در مونترال، ابتدا با مجوز کار وارد کانادا می شوند و در صورتی که بیزینس خود را به سوددهی بالا برسانند، می توانند برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایند. همچنین، معمولا باید به مدت ۳ تا ۵ سال در کانادا حضور و فعالیت داشته باشند تا واجد شرایط اقدام برای PR شوند.

البته، این مدت زمان متغیر است. نکته اصلی این است که بدانید ثبت شرکت به خودی خود منجر به اقامت دائم نمی شود و در صورتی که با ارائه طرح تجاری خود بتوانید ثابت کنید برای کانادا سودآوری خواهید داشت، واجد شرایط اخذ اقامت دائم خواهید شد.

ثبت شرکت در مونترال و لزوم داشتن بیزینس پلن

طرح تجاری کسب و کار یا بیزینس پلن، یک سند مکتوب بسیار مهم است که شامل اطلاعاتی درمورد بیزینس شما، دستاوردها، اهدافِ واقع بینانه، استراتژی شما برای دستیابی به آن ها، راه های تامین منابع مالی، بودجه و پیش بینی های مالی برای تزریق سرمایه است.

23df43xfr43 ثبت شرکت در مونترال

داشتن بیزینس پلن برای ثبت شرکت در مونترال ضروری است و باید بسیار جدی و قوی تهیه شود. هدف از تهیه این سند مهم، این است که نشان دهید بیزینس شما برای کانادا سودآوری خواهد داشت.

شما در طرح تجاری بیزینس خود باید کلیه برنامه هایی که برای شرکت خود در نظر گرفته اید را بیان کنید و پیش بینی های لازم در خصوص میزان سودهی شرکت در آینده را نیز تخمین بزنید تا پس از اقامت موقتی که به صورت ۱ تا ۲ ساله به شما داده می شود، با بررسی بازرسان و در صورت عمل به تعهدات خود، واجد شرایط اقدام برای اقامت دائم کانادا شوید.

مطلب پیشنهادی

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

همانطور که می‌دانید، یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از افراد با روبرو شوند، …